Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Cучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні, 18-19 травня 2017 року

Розмір шрифту: 
MODERN TECHNOLOGY IN THE TRAINING OF ENGLISH-SPEAKING MEDICAL STUDENTS BY EDUCATIONAL LEVEL
Ольга Викторовна Николаева, Ковальцова Марина Викторовна, Инна Александровна Сулхдост, Дарья Николаевна Остапенко, Иван Андреевич Нагорный, Евгений Геннадиевич Халимов

Остання редакція: 2017-04-13

Аннотація


Pathological physiology opens medical students questions about general theory of diseases, the causes and mechanisms of their development etc. [1]. In KNMU carried out training of foreign students from different countries in the groups with studying in English. Every year the number of students from English speaking countries increases, but the level of the initial theoretical training of foreign students studying in English is reduced [2, 3], which is relevant and significant problem in our opinion.

In our department in the process of training students teachers use computer lecture and training materials in authentic English, videos with examples of clinical pathological processes, conditions and diseases. The staff of the department, working with English-speaking students, is actively involved in the preparations for each class additional new tests, case studies, training manuals. At the same time for teaching students pathological physiology is used the traditional method - experimental reproduction of disease modeling.

Conclusions. Thus, despite a lot of difficulties arising on the way to the professionalism of medical students, teachers try to combine contemporary innovations and traditions in teaching foreign students general medical sciences.

References

  1. Загородняя Т. А. Некоторые психологические аспекты обучения неродному языку / Т. А. Загородняя // Актуальные проблемы обучения иностранных студентов в современных условиях : тезисы Всеукраинской научно-практической конференции ДонНУ (6 сентября 2013 г.). — Донецк, 2013. — С. 14.
  2. Патофізіологія : підруч. для студ. вищ. мед. навч. закл. III-IV рівнів акредитації / М. Н. Зайко, Ю. В. Биць, В. Ф. Мислицький [та ін.]; за ред. М. Н. Зайка та [ін.]. — 4-е вид., переробл. і доп. — Київ : Медицина, 2014. — 751 с.
  3. Канивец Е. И. Теоретические и практические основы обучения студентов терминологии по специальности в техническом ВУЗе / Е. И. Канивец // Наукові праці ДонНТУ. Серія : «Педагогіка, психологія і соціологія». — 2013. — № 2 (14). — С. 1–4.