Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Інновації у вищій медичній та фармацевтичній освіті України, 16-17 травня 2019 року

Розмір шрифту: 
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ НА КАФЕДРІ ДИТЯЧИХ ІНФЕКЦІЙНИХ ХВОРОБ ХНМУ
Олена Олегівна Кучеренко

Остання редакція: 2019-04-17

Аннотація


Кузнєцов С.В., Ольховська О.М., Кучеренко О.О., Жаркова Т.С.

Кафедра дитячих інфекційних хвороб,

Харківський національний медичний університет

 

Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу підготовки студентів медичних вузів на сучасному етапі в Україні постійно змінюється під впливом швидкого наукового прогресу у світі, як важливого фактору удосконалення якості життя суспільства. Поява нових наукових розробок, компʼютерне забезпечення робочого процесу, формування роботизованих методів праці та швидкісний обмін інформацією сьогодні обумовлюють гостру необхідність впровадження цих новітніх технологій при підготовці молодого лікаря у вищих навчальних закладах.

У зв’язку з тенденцією до збільшення кількості іноземних студентів в нашій країні важливою постає проблема оптимізації навчального процесу і підвищення якості медичної освіти. Поєднання сучасних технологій та традиційних форм навчання, а також нових методів організації навчання іноземних громадян є запорукою досягнення якісної освіти. Враховуючи наявність у нашому вузі іноземних студентів англомовної форми навчання, актуальною є правильна організація навчального процесу, впровадження нових форм навчання. Для вдосконалення процесу отримання і засвоєння знань студентами, формування практичних вмінь і навичок, колективом кафедри дитячих інфекційних хвороб був створений і постійно оновлюється комплекс навчально-методичного забезпечення самостійної і аудиторної роботи. Кафедрою було організовано комп’ютерний клас для перевірки входного і вихідного рівнів знань відповідної тематики заняття. Видано посібники англійською мовою, які включають в себе не тільки теоретичний матеріал з тем практичних занять, а і тести із бази даних ліцензійного іспиту – КРОК-2. Під час проходження циклу студенти обов’язково проходять комп’ютерне тестування за базою КРОК-2, яка постійно оновлюється.

Відповідно до нової навчальної програми на кафедрі були розроблені робочі зошити для практичних занять студентів 6 курсу, які містять необхідний навчальний матеріал у вигляді відповідних схем, таблиць, ілюстрацій. Це сприяє розвитку моторної і зорової пам’яті студентів, активізує пізнавальну діяльність, допомагає сформувати зацікавленість предметом та автоматизувати навички у студента 6 курсу щодо диференційної діагностики невідкладних станів у дітей з інфекційною патологією. Дані методичні розробки допомагають вирішити одну з основних проблем, пов’язаних з протиріччям між об’ємом навчального матеріалу та часом, наданих для проведення заняття, що є особливо актуальним в групах іноземних студентів. Необхідно зауважити, що навчально-методичні посібники систематично оновлюються, доповнюються відповідно до сучасних наукових досліджень в галузі педіатрії та дитячих інфекційних хвороб.

Кафедра дитячих інфекційних хвороб систематично проводить позааудиторну роботу зі студентами – надаються консультації, проводяться додаткові заняття і внутрикафедральні конференції. Багато іноземних студентів залучається до участі у роботі студентського наукового гуртка.

Отже, можливі шляхи удосконалення процесу підготовки іноземних громадян і підвищення якості навчання в цілому полягають у поєднанні теоретичних знань з їх практичним застосуванням, активне впровадження у навчальний процес сучасних інформаційних технологій, забезпеченні спадкоємності між теоретичними і клінічними дисциплінами протягом усього учбового процесу на кафедрі дитячих інфекційних хвороб ХНМУ.