Остання редакція: 2019-04-17
Аннотація
Актуальність дослідження зумовлена зростанням ролі сестринського персоналу в забезпеченні ефективної роботи з дітьми та їх батьками в дитячій консультативно-діагностичній поліклініці в нових соціально-економічних умовах.
Мета дослідження: дослідити особливості професійної діяльності медичної сестри дитячої консультативно-діагностичної поліклініки.
Для досягнення мети використано медико-соціологічний (анкетування) метод. За допомогою спеціально розробленого опитувальника анкетовано 120 медичних сестер, що працювали в консультативно-діагностичних поліклініках вторинного рівня Житомирської області.
Результати. Встановлено, що незалежно від стажу роботи і кваліфікаційної категорії переважна більшість медичних сестер з початковим освітнім рівнем (дипломовані медичні сестри) потребують додаткової підготовки з питань стандартизації надання медичної допомоги (у першу чергу невідкладної) дітям в амбулаторно-поліклінічних умовах (при зупинці серця, травмі, судомах, асфіксії), не налаштовані на розширення діапазону сестринських втручань і збільшення відповідальності, невмотивовані щодо необхідності профілактичної роботи з дітьми і їх батьками по формуванню здорового способу життя.
Виявлена статистично вірогідна різниця за означеними показниками залежно від освітнього рівня медичних сестер. Бакалаври і магістри медсестринства значно краще обізнані з протоколами і стандартами надання медичної допомоги дітям, з напрямками профілактичної роботи, позитивно налаштовані щодо розширення діапазону сестринських втручань і відповідальності. Однак медичних сестер з вищою освітою в практичній охороні мало - менше 1%
Висновок. Одним з ефективних підходів до покращення надання медичної допомоги дітям в амбулаторно-поліклінічних умовах є збільшення частки медичних сестер з вищою освітою шляхом збільшення їх підготовки за держзамовленням.