Остання редакція: 2019-04-18
Аннотація
Актуальність проблеми. Підвищення ефективності та якості медичного обслуговування населення є однією з актуальних проблем сьогодення. Серед невідкладних завдань, які стоять перед освітніми медичними інституціями, чільне місце посідає якісна професійна підготовка медичних працівників, зокрема медичних сестер.[1, 2]
Ефективність лікувального процесу зумовлена гуманною професійною взаємодією медсестри і пацієнта. Оскільки медсестра є психологічно відповідальною особою за зміст і результати чіткої взаємодії з хворим, то виникає необхідність здійснення психологічної підготовки медичних кадрів середньої ланки до професійної діяльності.[3, 4]
Мета роботи. Вивчити особливості та специфіку формування психолого-педагогічних знань у студентів сестринської справи
Для досягнення мети використано соціологічний метод – анкетування. Нами опитано 120 студентів, відділення бакалаврату « Сестринська справа» за допомогою спеціально розробленого опитувальника якій складався із 36 питань та 5 альтернативних відповідей на кожне із запитань.
Результати та їх обговорення. Респондентам було запропоновано оцінити рівень власних знань з проблеми психологічних особливостей спілкування з пацієнтами. Суб’єктивно бакалаври оцінили власне знання з проблеми наступним чином:
- знання досконалі – 12 осіб ( 10.0± 2,7%);
- знання достатні для здійснення професійної діяльності - 63 особи ( 52.5± 4.6%);
- мають загальне уявлення - 30 осіб (25.0± 4.0%);
- знання не достатні – 15 осіб (12.5± 3,1%).
Наступні питання анкети були сформульовані таким чином, що максимально об’єктивізувати та оцінити рівень знань студентів з досліджуванної проблеми. В результаті отримано істинну картину зрізу рівня знань респондентів:
- знання досконалі – 10 осіб (8.3± 0,9%);
- знання достатні для здійснення професійної діяльності - 44 особи (36.7± 4,4%);
- мають загальне уявлення - 50 осіб (41,7± 4,5%);
- знання не достатні – 16 осіб (13,3± 3,1%).
Висновок. Студенти бакалаврату «Сестринська справа» суб’єктивно переоцінюють (завищують) рівень власних психолого–педагогічних знань. Насправді встановлено, що рівень їхніх знань достатніх для професійної діяльності потребує підвищення.
Література.
- Андрійчук І. П. Формування позитивної Я-концепції особистості майбутніх практичних психологів у процесі професійної підготовки : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Іванна Петрівна Андрійчук. – Тернопіль, 2002. – 208 с.
- Бодров В. А. Психология профессиональной деятельности. Теоретические и прикладные проблемы / В. А. Бодров. – М. : ИП РАН, 2006. – 624 с.
- Борисюк А. С. Соціально-психологічні засади становлення професійної ідентичності майбутнього медичного психолога : дис. ... доктора 191 психол. наук : 19.00.05 / Алла Степанівна Борисюк. – Івано-Франківськ, 2011. – 575 с.
- Ушакова К. Ю. Психологічні чинники становлення професійної «Я-концепцій» у студентів медичних коледжів. дис…канд. психол. наук : 19.00.07-педагогіка та вікова психологія. Київ, 2018. - 223 с.