Остання редакція: 2019-04-04
Аннотація
Болонський процес – це процес, який об’єднує освітні системи різних країн Європи в єдині критерії та стандарти. Основна мета полягає в консолідації зусиль освітньої та наукової громадськості і підвищення престижу та конкурентноспроможності європейської освіти у світовому просторі. В умовах реформування вища медична освіта в Україні декілька років йде шляхом поступового впровадження в навчальний процес основних положень Європейської медичної освіти, які засновані на принципах Болонської декларації, однією з вимог якої є стандарт контролю і перевірки знань студентів. Усе ширше для оцінки знань використовують різноманітні методики тестування. Тому велику увагу в Івано-Франківському національному медичному університеті приділяють підготовці та складанню ліцензійного інтегрованого іспиту «Крок 1. Загальна лікарська підготовка» як україномовним так і російськомовним студентам. Саме успішне складання цього іспиту визначає якість медичної освіти та встановлює мінімальний рівень професійної компетентності майбутнього лікаря.
Робоча програма дисципліни структурована на два модулі: Модуль 1 –
«Загальна патологія» включає загальне вчення про хворобу, загальну етіологію, патогенез, типові патологічні процеси та типові порушення обміну речовин та Модуль 2 – «Патофізіологія органів і систем» включає вивчення етіопатогенетичних механізмів розвитку основних захворювань всіх систем організму. Всього на предмет виділяється 210 годин, з них 40 годин-лекції, 70 годин – практичні заняття, 100 годин – самостійна робота студентів.
Під час викладання патофізіології працівники кафедри, починаючи вже з перших практичних занять навчання, готують студентів до складання іспиту «Крок 1». Так, на кожному занятті обговорюючи теоретичний матеріал теми, розглядають тестові завдання з бази тестів до Кроку, які є у зошитах-практикумах в кожного студента (збірник методичних вказівок для студентів до практичних занять), звертаючи увагу в них на основні поняття, ключові слова. Кожен студент бере участь у поясненні з тестового завдання етіопатогенезу того чи іншого патологічного процесу або хвороби, формуючи клінічне мислення необхідне для їх практичної лікарської підготовки. В кінці заняття на протязі 10-ти хвилин студенти письмово перевіряють свої знання при засвоєнні певної теми у вигляді 10-ти «кроківських» тестів, кожне з яких складається з п’яти відповідей. Проводячи підсумки заняття з урахуванням поставленої мети та завдань, викладач ще раз наголошує на основних патогенетичних ланках вивчених процесів чи хворіб, закріплює теоретичні і практичні знання розглянутої теми і дозволяє студентам виявити допущені помилки. Крім того, щоденно протягом 1-їгодини викладачами кафедри проводиться консультація з поясненням теоретичного матеріалу тем і тестових завдань та консультативні заняття з групою-ризику студентів.
Представлена система проведення занять на кафедрі патофізіології сприяє більш якісному вивченню матеріалу, а правильно організована робота студентів та систематичний контроль викладачів дає можливість покращити процес підготовки до складання інтегрованого іспиту «Крок 1».
Література:
1. Вaker D. P. The Institutional Crisis of the German Research University / David P. Baker, G. Lenhardt // Higher Education Policy. – 2015. - № 21. – Р. 49–64.
2. Harris Ch. In the Shadow of Bologna / Harris Christopher // EAIE Forum. - 2016. – Special Edition. – P. 123.