Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Інновації у вищій медичній та фармацевтичній освіті України, 16-17 травня 2019 року

Розмір шрифту: 
РОЛЬ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У КОМПЕТЕНТНІСНІЙ МОДЕЛІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ
Сюсюка Володимир Григорович

Остання редакція: 2019-04-04

Аннотація


В.Г. Сюсюка, Н.Г. Ізбіцька, М.Ю. Сергієнко, Н.Г. Колокот, А.О. Шевченко

Запорізький державний медичний університет

Кафедра акушерства і гінекології

Вступ Сучасний етап розвитку системи вищої медичної освіти пов'язаний з переходом на нову освітню модель підготовки фахівців, засновану на компетенціях, якими повинен володіти випускник закладу вищої освіти, щоб успішно здійснювати професійну і соціальну діяльність в умовах динамічного соціально-економічного розвитку сучасного суспільства. Основні професійні освітні програми підготовки фахівців регламентують цілі і очікувані результати навчання. Їх зміст, технології навчання і оцінювання результатів розробляються закладом вищої освіти самостійно.

Основна частина Формування нових моделей випускників, оцінювання їх компетенцій можливо тільки за умови створення нового освітнього середовища закладу вищої освіти, покликаної стимулювати розвиток професорсько-викладацького складу в напрямку оволодіння новими методами і освітніми технологіями, організаційними формами і оціночними засобами. Аналіз змін, що відбуваються у сучасному суспільстві і стану сфери освіти показує, що модернізація української освіти пов'язана, перш за все, з підвищенням якості процесу навчання на основі актуалізації особистісного потенціалу здобувачів вищої освіти, використання технологій навчання, які передбачають його особистісно орієнтовану спрямованість.

Сучасні педагогічні технології збагачують освітній процес за рахунок впровадження активних, аналітичних, комунікативних способів навчання, розвивають здібності до прийняття рішення в нестандартних ситуаціях, вміння будувати власні освітні програми, орієнтовані на стимулювання творчого потенціалу здобувачів вищої освіти. Особлива роль надається розробці нових технологій організації самостійної роботи студентів [1].

Відповідно до нової моделі підготовки змінюється і склад організаційних і навчально-методичних документів, що утворюють основні освітні програми закладу вищої освіти. Підкреслюється значущість застосування інноваційних технологій у викладанні дисципліни (застосування електронних освітніх ресурсів, лабораторних робіт з віддаленим доступом, з використанням баз даних з реальних наукових експериментів і виробничої практики, програм управління комп'ютерним класом, інтерактивних дощок, унікальних систем тестування і контролю знань, відеоконференц-зв'язку в процесі проведення занять і атестації студентів, проведення круглих столів, ділових ігор, групових тренінгів, лекцій-діскуссій і тощо) [2].

Висновки Активне використання інноваційних технологій навчання необхідно студентам для повного сприйняття навчального матеріалу з дисципліни, набуття практичних навичок на основі теоретичних знань. Тільки такий практико-орієнтований комплекс навчальних і навчально-методичних посібників, що передбачає застосування в навчальному процесі інноваційних технологій і засобів навчання забезпечить перехід до нової, компетентнісної моделі підготовки фахівців.

 

Література

1. Впровадження нових методів для оптимізації навчального процесу у вищих навчальних закладах / І. Єршова-Бабенко, О. Куцебо, О. Медянова, І. Чуєва // Медична освіта. – 2010. – №3. – С. 18–22.

2. Остапчук Д., Мирончук Н. Інтерактивні методи навчання у вищих навчальних закладах // Модернізація вищої освіти в Україні та за кордоном : збірник наукових праць / за заг. ред. д.п.н., проф. С. Вітвицької, к.п.н., доц. Н. Мирончук. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – С. 140-143.