Остання редакція: 2017-05-25
Аннотація
СУЧАСНІ МЕТОДИ ВИКЛАДАННЯ У ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ ВНУТРІШНІ ХВОРОБИ ТА МЕДИЦИНА НЕВІДКЛАДНИХ СТАНІВ, ЛІКАРІВ НА ПЕРЕДАТЕСТАЦІЙНИХ ЦИКЛАХ ТА ЦИКЛАХ ТЕМАТИЧНОГО УДОСКОНАЛЕННЯ
Ю.Г. Кияк, Є.Х. Заремба, О.Ю.Молчко, Н.І. Іжицька, О.Р.Макар, Х.М.Оброцька, О.В.Заремба-Федчишин,О.В.Заремба, М.Й.Федечко, О.О.Капустинський
Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького
Вступ. У період реформування системи охорони здоров’я України, подальшого розвитку сімейної медицини, впровадження страхової медицини постає особливо актуальним питання покращання якості підготовки викладачів у системі вищої медичної освіти, зокрема на факультетах післядипломної освіти.
Основна частина. 21–24 січня 2014 року на базі навчально-тренувального відділу Львівського центру медицини катастроф (ЛЦМК) та Львівської станції швидкої медичної допомоги був проведений «Навчальний курс з базової реанімації CPR/BLS та використання зовнішнього автоматичного дефібрилятора AED», за підтримки Української Ради Реанімації, у співпраці з представниками Мальтійської служби Допомоги з Угорщини та викладачами кафедри сімейної медицини факультету післядипломної освіти Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (ЛНМУ). Навчально-тренувальний відділ ЛЦМК надав для навчання необхідне обладнання. Кожен учасник зміг послухати лекцію, самостійно відпрацювати навики на манекенах для опанування алгоритму дій, отримати сертифікати лікаря-інструктора, що дає їм право проводити відповідну підготовку осіб, які не мають медичної освіти. Львівські інструктори проводили навчання та відпрацьовували практичну частину тренінгу з групами слухачів під керівництвом своїх колег з Угорщини.
Викладачі кафедри сімейної медицини ЛНМУ здобули знання з «Ведення пацієнта з ВІЛ-інфекцією/СНІДом сімейним лікарем» на тренінгу для тренерів 25-29 травня 2015 року у м. Львові в рамках реалізації проекту RESPECT: «Зменшення стигми і дискримінації, пов’язаної з ВІЛ, щодо представників груп найвищого ризику в медичних закладах Укріїни» за підтримки Агенства США з міжнародного розвитку (USAID). Пройшли навчання на семінарі-практикумі «Принципи та методи ефективного викладання у післядипломній медичній освіті» 12-16 жовтня 2015 року в м. Києві, проведеному під егідою Українського центру контролю за соціально небезпечними хворобами Міністерства охорони здоровя України (УЦКС МОЗ України), Надзвичайного плану Президента США по боротьбі зі СНІДом (PEPFAR), навчально-тренінгового центру The International Training and Education Center for Health (I-TECH).
Висновки. Результатом опанованих знань стало впровадження їх у практику навчального процесу підготовки лікарів-інтернів зі спеціальностей внутрішні хвороби та медицина невідкладних станів на кафедрі сімейної медицини факультету післядипломної освіти Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького.
А саме: вибір стратегій спілкування та стилів навчання, регламентація оцінки процесу навчання, групове зворотне викладання, моделі вирівнювання, проведення інтерактивних лекцій.
Література.
- Наказ МОЗ України від 03.12.10 № 1074 «Про заходи МОЗ України щодо удосконалення підготовки лікарів».
- Maksimenko, S. D., Filonenko, M. M. (2014). Pedagogika vyshchoyi medichnoyi osvity [Pedagogics of higher medical education]. Kyiv: «Centr uchbovoi' literatury», 288.