Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Здобутки клінічної та експериментальної медицини, 14 червня 2017 року

Розмір шрифту: 
Інформаційно-технологічне забезпечення навчального процесу
Оксана Володимирівна Батюх

Остання редакція: 2017-05-22

Аннотація


Стратегічні цілі, шляхи та етапи інформатизації вищої освіти збігаються із загальними напрямами інформатизації суспільства в цілому.В якості одного з провідних напрямів розвитку освіти сьогодні розглядається його інформатизація. Під інформатизацією освіти розуміється комплекс соціально-педагогічних перетворень, пов'язаних з насиченням освітніх систем інформаційною продукцією, засобами і технологією, впровадження в установах системи освіти інформаційних засобів. За рахунок використання нових інформаційних технологій, відбувається підвищення ефективності та якості підготовки фахівців з сучасним типом мислення, відповідним вимогам суспільства.Сьогодні успіх у професійній комунікації та розвиток оптимальних механізмів формування базових і спеціальних компетенцій медиків залежить від їх можливості і здатності використовувати інформаційні технології і джерела професійно значущої інформації.Застосування інформаційних технологій — це важливе і необхідне доповнення до ефективного навчально-методичного забезпечення сучасної освіти майбутніх медиків.

Мета дослідження:використанняучасниками навчального процесу методів доступностіосвіти за рахунокрозвиткузасобівтелекомунікацій та системидистанційногонавчання.

Експериментальне дослідження проводилось у медичному училищі, уякому взяло участь 480 студентів, віком 15 - 20 років. Досліджуванні не були залежні від дослідників. Для дослідження використовувався лічильник системи статистики Liveinternetз метою аналізу даних користування інформаційним забезпеченням навчального процесу (кількість відвідувачів, джерела переходів, пошукові фрази).

При інтерпретації отриманих результатів виявлено, що 82% респондентів використовують електронні навчально-методичні комплекси знавчальних дисциплін, 80% студентів користуються електронною бібліотекою, 100% опитуваних, які навчаються користуються програмними засобами для здійснення тестування знань, 89% студентів переглядають навчальні відео-фільми, 94% опитуваних передивляються мультимедійні презентації, 79% респондентів користуються електронними атласами та структуро-логічними схемами заняття.

Висновок. За результатами дослідження можна стверджувати, що інформаційно-технологічне забезпечення навчальним матеріалом користується широким попитом у студентів. За умов інформаційно-технологічного суспільства дуже важливо, щоб сучасні медики як користувачі інформаційними технологіями, ресурсами, володіли необхідною ІТ-компетентністю.Одним з найважливіших стратегічних напрямків модернізації системи освіти є впровадження в навчальний процес інформаційно-технологічного забезпечення з метою забезпечення умов для становлення освіти нового типу, що відповідає потребам розвитку і саморозвитку фахівця.Інформаційно-технологічне забезпечення чинить активний вплив на процес навчання, оскільки змінює схему передачі знань і методи навчання. Використання ІТ забезпечення під час навчального процесу розвиваєу студентів здатність і вміння самостійно шукати, аналізувати, відбирати, обробляти і передавати необхідну інформацію та застосовувати інформаційні технології у практичній професійній діяльності.


Повний текст: PDF