Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Здобутки клінічної та експериментальної медицини, 14 червня 2017 року

Розмір шрифту: 
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК ДОДАТКОВА МОЖЛИВІСТЬ ЗДОБУТТЯ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ
Лариса Коробко

Остання редакція: 2017-06-07

Аннотація


Вступ. Здоров’я нації є важливим чинником сприятливої демографічної ситуації, що сприяє формуванню соціально-економічного потенціалу країни [2]. Саме тому, дотримання клінічних протоколів з надання  невідкладної допомоги в хірургічній практиці, затверджених МОЗ України, які засновані на доказовій медицині, є  пріоритетом у роботі лікаря, спеціаліста середньої медичної ланки. Політичні, економічні та соціальні зміни, які відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність здійснення реформування системи освіти.  Процес євроінтеграції у сфері вищої медичної освіти на клінічних кафедрах та циклових комісіях вимагає нових підходів до організації навчального процесу,  пошуку ефективних методів засвоєння студентами теоретичних знань та практичних навичок. Сучасний розвиток медицини вимагає від вищих навчальних закладів постійного удосконалення педагогічного процесу з урахуванням досвіду традиційних медичних галузей та одночасним використанням новітніх медичних технологій для підвищення професійного рівня випускників вищих навчальних закладів і для підвищення самого навчального закладу[2]. В першу чергу, це стосується забезпечення професійної та освітньої підготовки представників всіх прошарків суспільства, а особливо тих, хто має необхідні здібності для здійснення певного виду професійної діяльності,  але не має можливості на очну освіту .Мета.  Представити  аспекти дистанційного навчання студентами медиками. Основна частина. Головним елементом в процесі входження України до єдиного європейського освітянського простору є впровадження кредитно-модульної системи організації навчання, в якій важлива роль відводиться самостійній роботі студентів [1].  Найефективнішим способом виконання самостійної роботи є дистанційне навчання, яке здійснюється на основі сучасних інформаційних, телекомунікаційних, комп’ютерних технологій. Термін "дистанційне навчання" означає таку організацію навчального процесу, при якій викладач розробляє навчальну програму, яка базується на самостійному навчанні студента. Самостійна робота лікарів-курсантів та студентів  є невід’ємною частиною навчального процесу та виправданим способом оволодіння навчальним матеріалом. Це особлива форма навчальної діяльності, під час реалізації якої засвоюється відповідні  знання,  уміння і навички, розвиваються здібності, формується самостійність як особистісна риса суб’єкта навчання [4].   Саме тому, важливим є забезпечення лікаря-курсанта та студента необхідними методичними матеріалами. Методичні матеріали циклових комісій повинні забезпечити якісно нові можливості для вирішення професійно-орієнтованих умінь слухачів. Працівники циклової комісії хірургічних дисциплін Рівненського базового медичного коледжу розробили методичні комплекси занять, що включають лекційну, практичну та самостійну роботи. Провели розподіл балів для оцінки навчальної діяльності студентів, визначили обсяги самостійної роботи, її тематику. Загальновідомо, що  самостійна робота студентів має дві форми – позааудиторну та аудиторну. На відміну від аудиторної  самостійної роботи студентів, яка виконується в присутності викладача, позааудиторна робота має спрямовуватися викладачем. На нашу думку роль викладача в позааудиторній самостійній підготовці полягає в тому, щоб навчити студента використувати різні джерела інформації. Не викликає сумніву, що майже всі студенти захоплюються інтернетом та мають до нього вільний доступ на території  коледжу та в гуртожитках. З цих позицій на порталі  коледжу (mcollege.in.ua) є доступними до використання студентами достатня кількість методичних матеріалів, які підготовлені  викладацьким складом циклових комісій. База методичних матеріалів постійно оновлюється. Крім того, на порталі представлені календарні плани та розклад занять, лекції, збірки тестових завдань,  інструкційні картки,  задачі, тощо. Також студенти Рівненського коледжу мають змогу користуватися системою   ( moodlе), де наявні всі методичні матеріали практичних занять, інструкційні картки з  алгоритмами виконання практичних навиків, тестові завдання для самопідготовки. Зокрема викладачі коледжу мають змогу перед практичним заняттям перевірити рівень самопідготовки студентів по цій же системі. Провівши аналіз користування студентами ресурсів порталу ми можемо відмітити, що близько 80% молоді  працює дистанційно. Для курсантів-хірургів також розроблені навчально-методичні матеріали для дистанційного навчання.Аналізуючи дану інформацію перспективою є формування електронних ресурсів, популяризація ідей відкритого доступу, які забезпечать можливість безперервного дистанційного навчання.                                                                                                             Висновки.  Таким чином, застосування інформаційних технологій дозволяє створювати та розвивати повноцінну систему дистанційного навчання, розробляти та впроваджувати нові сучасні методи навчання, створювати та адаптовувати освітні матеріали в якісно нових формах, надавати можливість здобуття вищої освіти тим українцям,  хто має необхідні здібності для здійснення  медичної  професійної діяльності,   але не має можливості на очну освіту .

Повний текст: PDF