Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Cучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні, 18-19 травня 2017 року

Розмір шрифту: 
ОРГАНІЗАЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ НА КАФЕДРІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ № 3
Тетяна Василівна Бойко

Остання редакція: 2017-04-13

Аннотація


      Вступ. Існують різні шляхи підвищення ефективності навчального процесу в сучасній вищій школі, один із них – організація самостійної роботи студентів (СРС). СРС – це навчальна діяльність, яка планується, виконується за завданням, під методичним керівництвом і контролем викладача, але без його прямої участі [3].

Працювати самостійно особливе значення має в навчанні студентів-медиків, оскільки, використовувати знання, отримані на практичних заняттях, для постановки діагнозу самостійно - є дуже важливими для покращення клінічного мислення майбутнього лікаря [1].

Основна частина. Самостійна робота студентів − складне педагогічне явище, особлива форма навчальної діяльності, спрямована на формування самостійності студентів і засвоєння ними сукупності знань, умінь, навичок, що здійснюється ними за умови запровадження відповідної системи організації всіх видів навчальних занять [2.4].

Щодня студенти працюють з тематичними хворими і заповнюють протокол, де вказані основні моменти постановки діагнозу, призначення плану діагностичних процедур та лікування.

Окрім того, студенти 5 курсу отримують пацієнта на курацію,  самостійно працюють з ним, одержані  дані порівнюють з написаним в книгах, проводять диференціальну діагностику захворювання і призначають лікування; протягом циклу навчання спостерігають за динамікою клінічних та лабораторних показників, що дозволяє оцінити ефективність проведених маніпуляцій. Оформляють історію хвороби і захищають її у викладача.  Студенти 6 курсу щодня мають "вечірні" чергування, які передбачають огляд всіх пацієнтів, що поступили протягом дня в тематичному відділенні лікарні. Це дозволяє навчитися самостійно встановлювати правильний попередній діагноз, що є надзвичайно важливим в практиці терапевта. Студенти, які хочуть поглибити свої знання з певних розділів внутрішньої медицини індивідуально працюють під керівництвом викладача. Ці години є в переліку обов’язкового педагогічного навантаження. Окрім цього проводиться позааудиторна робота студентів.

Висновок: Даючи можливість самостійного навчання ми розвиваємо у майбутніх лікарів впевненість в собі, уміння правильно вирішувати проблеми.    Література

  1. Впровадження новітніх технологій в навчальний процес − запорука якісної підготовки лікарів−стоматологів в умовах Європейської інтеграції П.А. Гасюк, Н.В. Гасюк, Д.Д. Кіндій та ін. // Матеріали навчально−методичної конференції «Європейський вибір − невід’ємна складова розвитку вищої медичної освіти України» (Полтава, 23 травня 2013).−Полтава, 2013.−С. 31−32.
  2. Дискусія як один із методів стимулювання навчально−пізнавальної діяльності студентів−медиків в рамках роботи студентського товариства / Т.О. Петрусенко, Н.В. Гасюк, І.Ю. Попович та ін. // Світ медицини та біології.−2013.−№3 (39).−С. 164−166.
  3. Звонніков В.І Инновационные методы оценки учебных достижений студентов (В. И. // Высшее образование, 2006.− №5.− С. 12−17).
  4. Макойда І.Я., Островський М.М. Самостійна робота студентів − метод підготовки висококваліфікованого спеціаліста / Галицький лікарський вісник.−2013.− №4.−С.87−88.