Остання редакція: 2017-04-07
Аннотація
Вступ. У наш час існує велика кількість різноманітних підходів щодо оцінки якості викладання предметів у ВНЗ України. Основною задачею їх є отримання об’єктивної інформації, яка дозволила б зробити комплексні висновки та обґрунтувати прийняті рішення. Це має бути системне вивчення діяльності викладачів, рівня успішності студентів, методів управління навчальним процесом. Питання забезпечення якісного рівня освіти у вишах України насамперед полягає в якісній організації навчального процесу та практичній підготовці фахівців.
Основна частина. Для вивчення цього питання було проведене анкетування на кафедрі фізіології Івано-Франківського національного медичного університету. В дослідженні взяло участь 94 іноземних студентів 2 курсу, хлопчики та дівчата віком від 19 до 29 років. Обробку результатів проводили в програмному комплексі SPSS (Statistical Package of the Social Science).
Для опитування студентів стосовно організації та якості викладання була використана анкета, яка розроблена відділом моніторингу якості освіти Українського католицького університету в модифікації Ушко Я.А. Всі питання були поділені на три блоки і оцінювали: 1- організацію навчального процесу; 2- фахову гнучкість: вміння зробити навчальний процес цікавим та ефективним; 3- комунікативну культуру викладачів. Одне питання було відкритим, де студенти мали можливість написати коментарі, зауваження та побажання стосовно викладачів та предмету.
Висновок. Для найбільш глибокого, всебічного й системного вивчення стану викладання навчальних предметів доцільно було б створення моніторингових груп або відділів при університетах та удосконалити програми моніторингових досліджень.
Література. Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page2. – Розділ V.