Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Cучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні, 18-19 травня 2017 року

Розмір шрифту: 
ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА ЯК ОДНА З ФОРМ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
Неля Богданівна Гливка

Остання редакція: 2017-04-04

Аннотація


Л.Я. ФЕДОНЮК, Н.Б. ГЛИВКА, О.М. ЯРЕМА

ДВНЗ «ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМ. І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ»

На сучасному етапі розвитку суспільства освіта займає ключову роль у різних сферах життєдіяльності, будучи найважливішим механізмом формування нового світосприйняття людини, змін свідомості особистості. У сучасному світі, майже постійно, відбувається реформування вищої освіти, метою якої є підвищення якості освітніх послуг. Дистанційна освіта стає все більш актуальною, оскільки включає різні вікові категорії, які хочуть підвищити свою кваліфікацію без відриву від місця роботи, дає можливість поєднувати навчання та повсякденне життя, потребуючи менше часу та енергії для засвоєння знань. Варто відзначити важливий фактор, що дистанційна освіта - доступна можливість одержати освіту за кордоном з мінімальними фінансовими витратами при великому виборі спеціальностей, оскільки більшість навчальних закладів Європи ввели зручну для студентів форму освіти набагато раніше. На сьогодні в Україні дистанційне навчання стає одним із пріоритетних напрямків діяльності багатьох університетів, зокрема, вперше у 2008 році у ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет ім. І. Я. Горбачевського МОЗ України» введено дистанційну форму навчання для студентів Навчально-наукового інституту медсестринства, який одержав ліцензію на підготовку медсестер-бакалаврів та фахівців для отримання ступеня магістра сестринської справи.

Студент, який навчається дистанційно самостійно вирішує скільки часу йому приділити на вивчення матеріалу, він завжди може повернутись до вивчення більш складних питань, кілька разів передивитись відео-лекції, перечитати листування з викладачем. Для тих, хто навчається дистанційно незнайома така проблема, як нестача підручників, методичних матеріалів, оскільки доступ до всієї навчально-методичної літератури відкривається студенту одразу після реєстрації на сайті університету.

Але на нашу думку даний метод навчання доцільніше використовувати як додатковий, оскільки для напрямів підготовки вагомим критерієм є розвиток практичних навичок, що нажаль при дистанційному навчанні не завжди можливий.