Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Cучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні, 18-19 травня 2017 року

Розмір шрифту: 
ОЦІНЮВАННЯ ПОШУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКИХ ПРОЕКТІВ СТУДЕНТІВ НА НАУКОВОМУ ГУРТКУ КАФЕДРИ МЕДИЧНОЇ БІОЛОГІЇ
Тетяна Володимирівна Бігуняк

Остання редакція: 2017-04-04

Аннотація


Т. В. Бігуняк, Л. Я. Федонюк

ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет

імені І.Я. Горбачевського МОЗ України”

Вступ. Зростання обсягів інформації у світі вимагає застосування новітніх методів навчання у системі вищої медичної освіти [1, с. 112]. Важливою частиною діяльності студентів є їх робота у студентських наукових гуртках (СНГ), де вони мають можливість отримати основи науково-дослідної роботи. Пошуково-дослідницький проект (ПДП) є інтерактивним методом навчання, який допомагає студентам розкривати свою особистість, сприяє підвищенню якості навчання та професійного вміння [2, с. 301].

Основна частина. На кафедрі медичної біології з 2015 року запроваджено інтерактивний метод у роботі СНГ – метод ПДП. У 2016-2017 н.р. понад 30 студентів-гуртківців працювали групами над ПДП: «Актуальні питання цитології», «Генні хвороби людини», «Наукова публікація: як стати вченим міжнародного рівня», «Тропічні інвазії людини», «Медичне значення ряду Кліщі», «Актуальні питання екології». ПДП очолювали викладачі-консультанти кафедри: проф. Федонюк Л. Я., доц. Бігуняк Т. В., доц. Подобівський С. С., асист Ярема О. М., асист. Привроцька І. Б., асист. Ружицька О. Ю., асист. Гливка Н. Б., асист. Фурка О. Б. Запорукою успішного ПДП було те, що в проектній групі кожен студент виконував свій фрагмент роботи самостійно, але несучи відповідальність за спільний кінцевий результат.

Під час захистів ПДП студенти-гуртківці презентували результати своєї роботи, демонструючи фото, відеофільми, кросворди. Презентація кожного ПДП об’єктивно оцінювалась журі, до складу якого входили 1 викладач та 2 студенти-слухачі, які не були учасниками проекту. Згідно розроблених критеріїв, оцінювання проводилось наступним чином: викладачі враховували теоретичну підготовку студентів проектної групи (1-5 балів), клінічне мислення (1-3 бали), якість доповіді, почуття часу, утримання уваги аудиторії (1-5 балів), обсяги та глибину знань по темі, ерудицію, використання наочних засобів, відповіді на запитання (1-4 балів), опрацьовані наукові джерела інформації (1-5 балів), коректність методів дослідження й обробки даних (1-3 балів). Студенти-учасники жюрі оцінювали роботу гуртківців за критеріями: робота в команді (1-4 балів), якість презентації (1-5 балів), захист проекту (1-5 балів), рівень творчості, рішень та підходів (1-5 балів), участь у дискусії (1-3 балів). Додавши результати оцінювання викладача та студентів-суддів, визначали середнє арифметичне значення кожного показника та загальну суму балів. Максимальна кількість балів за участь у проекті була 42. Конвертація балів проводилась відповідно: 21-29 балів (50-69 %) – “3”; 30-37 балів (70-89%) – “4”; 38-42 бали (90-100 %) – “5”. Після кожного захисту ПДП члени журі вказували на переваги та недоліки проекту, визначали перспективи подальших наукових досліджень.

Висновок. Розроблені та впроваджені у роботу студентського наукового гуртка кафедри медичної біології критерії оцінювання ПДП виявляють переваги на недоліки роботи в групах, сприяючи набуттю досвіду студентів у публічних виступах перед широкою аудиторією, а також мотивуючи покращення роботи над наступними проектами та вдосконалення своїх навичок.

Література

1. Швець Л. С. Студентський науковий гурток як шлях підвищення рівня знань за кредитно-модульною системою / Л. С. Швець // Медична освіта. – 2016. – № 1. – С. 112-114.

2. Федонюк Л. Я. Запровадження методу пошуково-дослідницьких проектів у роботі студентського наукового гуртка на кафедрі медичної біології / Л. Я. Федонюк, Т. В. Бігуняк // Матеріали XIII Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Актуальні питання якості медичної освіти» – Тернопіль, ТДМУ, 2016. – Т. 1. – С. 301-302.