Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Cучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні, 18-19 травня 2017 року

Розмір шрифту: 
ВИКЛАДАННЯ ХІРУРГІЇ АНГЛОМОВНИМ СТУДЕНТАМ З ВИКОРИСТАННЯМ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ
Володимир Іванович Лупальцов

Остання редакція: 2017-04-13

Аннотація


ВИКЛАДАННЯ ХІРУРГІЇ АНГЛОМОВНИМ СТУДЕНТАМ З ВИКОРИСТАННЯМ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ

Лупальцов В.І., Ягнюк А.І., Вандер К.О., Кітченко С.С.,

Мірошниченко О.В.

Харківський національний медичний університет

Кафедра хірургії №3

Вступ. Інтеграція України в Європейський освітній простір зумовила зростання кількості англомовних студентів у вищих медичних закладах нашої країни. На висоті досягнень в технологічній та інформаційній сферах спрямованих на покращення сприйняття учбового матеріалу у процесі їх професійної підготовки в ВУЗ(і) потребує ще і своєчасного впровадження в учбовий освітній процес нових інноваційних технологій.

Основна частина. Враховуючи сучасні потреби до викладання дисципліни «Хірургія» у вищому навчальному закладі на кафедрі всі навчально-методичні матеріали для англомовних студентів для аудиторної та позааудиторної роботи перекладено на англійську мову (лекції, методичні рекомендації, тестові завдання, питання для залікових занять) з мультимедійним супроводом.

Викладання дисципліни «Хірургія» англомовним студентам в методологічному плані не відрізняється від освітлення даної  програми вітчизняним студентам, але потребує від викладача англійською мовою не тільки досконалого володіння цими програмами, а й глибокого володіння їх мутимедійним супроводом.

Вимоги сучасності в системі освіти вищої школи передбачають впровадження в навчальний процес інформаційно-комп’ютерних технологій. Саме вони створюють умови для розширення можливостей викладання дисципліни, застосування мультимедійних систем поширюють доступ студентові до наступних джерел інформації: зображення, картинки, аудіокаментарі, цифрове відео.

Нами застосовуються усі відомі засоби зберігання й обробки інформації: фотографічні зображення дають можливість наочного ілюстрування клінічних проявів певного захворювання; демонстрація навчально-наукових фільмів має за мету підвищення ефективності викладання навчального матеріалу; аудіоматеріали відтворюють певні звукові феномени вивчаємої теми.

Застосування інформаційно-комп’ютерних технологій в процесі викладання дисципліни англомовним студентам дозволяє досягти накопичення та зберігання досить великих об’ємів інформації, удосконалити передачу та поліпшити подачу студентам необхідної інформації у доступних та легкозасвоюваних формах. Більш того, демонстрація виписки з історії хвороби, рентгенограм, даних УЗД, результатів ФГДС, характерних для вивчаємих патологічних станів значно підвищують ефективність засвоєння тем та дозволяють моделювати конкретні клінічні ситуації за відсутності тематичних хворих.

Крім того, застосування мультимедіа в навчально-освітньому процесі англомовним студентам сприяє підвищенню зацікавленості до навчання, стимулюють розвиток опанування самостійної роботи студентів з наданим матеріалом, що, в свою чергу, формулює не тільки здатність до аналізу тематичних даних, а й вміння формулювати самостійне мислення.

Висновок. Використання новітніх освітніх технологій при вивченні англомовними студентами дисціплини «Хірургія» дає можливість створити засоби впливу на мотивацію студентів та покращити  рівень сприйняття навчального матеріалу, поліпшити взаємодію викладача зі студентами в умовах вимог до сучасного викладання дисципліні в вищому медичному закладі.

 

 

Література:

  1. Денисова, Ж. А. Мультимедийная презентация языкового материала как методический прием [Текст] / Ж. А. Денисова, М. К. Денисов // Иностранные языки в школе – 2008. - №3. – С. 20-27.
  2. Міщенко О.А. Види мультимедійних засобів навчання /Педагогічні науки/ Стратегічні напрями реформи системи освіти. Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, http: //www. rusnauka. com/25_DN_2008/Pedagogica/28714. doc. htm.
  3. Молянинова О.Г. Мультимедиа в образовании (теоретические основы и методика использования): Монография. - Красноярск: Изд. КрасГУ. 2002. 300 с.

 

 

 

Лупальцов Володимир Іванович член-кореспондент НАМН України, д.мед.н., професор, завідувач кафедри хірургії №3 ХНМУ,

(057) 370-60-60, surgdis@ukr.net;

Ягнюк Андрій Іванович к.мед.н., доцент кафедри хірургії №3 ХНМУ, 0677949703, yagnyuk@ukr.net;

Вандер Костянтин Олександрович д.мед.н., асистент кафедри хірургії №3 ХНМУ, 0675765571, 2016kosta@ukr.net;

Кітченко Сергій Сергійович асистент кафедри хірургії №3 ХНМУ, 0500260246, kitchenko_ss@ukr.net;

Мірошниченко Олександр В’ячеславович асистент кафедри хірургії №3 ХНМУ, 0503037957