Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Cучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні, 18-19 травня 2017 року

Розмір шрифту: 
КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МЕДИЧНИХ ФАХІВЦІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 223 «МЕДСЕСТРИНСТВО»
Наталя Вікторівна Шигонська

Остання редакція: 2017-04-04

Аннотація


Вступ. Професійна підготовка медичних фахівців за спеціальністю 223 «Медсестринство» у вищих медичних навчальних закладах – це цілеспрямований процес, який вимагає чіткої концептуалізації у формуванні змісту та цілей підготовки. Розуміючи концептуалізацію як методологічну процедуру введення визначених онтологічних уявлень у певний масив емпіричних даних, що забезпечує теоретичну організацію знань і систематизацію зав’язків понять, які відображають можливі тенденції референтного поля об’єктів, що дозволяють продукувати гіпотези про їхню природу і характер взаємозв’язків (Гуманітарна енциклопедія, 2016 ), концептуалізацію системи підготовки медичних фахівців за спеціальністю 223 «Медсестринство» ми вбачаємо у розробці концептуальної основи даної системи. З огляду на глобалізацію освіти та швидкі темпи євроінтеграційних процесів в Україні, при розробці концептуальної основи, ми спиралися на нормативно-правові акти, що визначають стратегічні напрями розвитку освіти у світі, країнах Європи та України, зокрема. Особливої уваги заслуговують загально-філософська методологія та методологія професійної освіти. Отже, концептуальна основа підготовки медичних фахівців за спеціальністю 223 «Медсестринство» у вищих медичних навчальних закладах знайшла своє відображення у концептуальній структурі даного процесу, що являє собою складний конструкт:

  • • 1 рівень – стратегічний та законотворчий;
  • • 2 рівень – загально-філософська методологія;
  • • 3 рівень – загальна методологія професійної освіти;
  • • 4 рівень – технолого-методичний;
  • • 5 рівень – результативний.

Висновок. Таким чином, запропонована концепція являє собою утворення, що розглядає процес підготовки фахівців від загального до конкретного, а саме, від стратегії розвитку до освітніх стандартів.