Остання редакція: 2017-04-04
Аннотація
Ромаш І.Р.,Строкош Т.В.,Ромаш І.Б.
ДВНЗ « Івано-Франківський національний медичний університет»
Процес глобалізації та руйнування кордонів на ринку освітніх послуг відкривають великі можливості як для студентів, так і для викладачів для участі у спільному процесі просування та вдосконалення освітньої діяльності. В умовах євроінтеграції України все більшого значення та актуальності набуває необхідність викладання фахових дисциплін іноземними мовами.
Українські медичні ВУЗи вже давно залучені в міжнародний освітянський процес та мають достатньо практичного та теоретичного досвіду у підготовці іноземних фахівців у сфері медицини та фармакології. З огляду на реформування медичної та освітньої галузі країни та міжнародного співробітництва у цих галузях, від викладачів, які задіяні у навчальному процесі з іншомовною аудиторією , поруч з володінням фаховими знаннями вимагається досконале (рівень В2) володіння однією з іноземних мов. Для викладачів медичних дисциплін в даний час вже недостатньо просто знати англійську мову. До них, так само як і в інших сферах професійної діяльності, час висуває свої вимоги, і зводяться вони до володіння медичною англійською.
Однією із складових для формування ефективного спілкування між викладачем та студентом, які спілкуються іноземною мовою, є рівень володіння медичною термінологією та достатній словниковий запас. Викладач фахових дисциплін не повинен забувати про систематичне та регулярне «занурення» в науково-популярні та художні тексти з їх подальшим опрацюванням. Велике значення для професійного розвитку викладача має також визначення потреби та наявність достатніх умов постійного використання ним іноземної мови. Не зайвим є і використання іноземної мови у практичних цілях, що дозволяє зберегти та вдосконалити набуті раніше навички усного та письмового спілкування.
Володіння іншомовною професійною лексикою забезпечує здатність викладача до діалогу із студентами, уміння осмислити і зрозуміти, що їх об'єднує, дозволяє донести до аудиторії свої думки, обмінятися інформацією, результатами праці. Добре знання іноземної мови викладачем викликає у студентів повагу. Це є одним з головних факторів навчального процесу, що сприяє створенню позитивної атмосфери, ситуації успіху на основі індивідуального підходу і бажаного кінцевого результату .
Робота над вдосконаленням іншомовної професійної компетенції викладача медичних дисциплін – це безперервний та багатосторонній процес. Він охоплює не тільки розвиток особистих професійних якостей, але й підвищує освітній рівень самого викладача, сприяє розширенню його кругозору, є стимулом для постійного саморозвитку і самозбагачення.
Література
1.План заходів розвитку вищої освіти на період до 2015 року. Розпорядження КМУ №1728 від 27.08.2011. [Електронний ресурс] / Сайт «Osvita.ua». – Режим доступу : // http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/8839
2. Яку мову вчити сьогодні, щоб не залишитися без роботи через 10 років? [Електронний ресурс] // Офіційний сайт osvita.org.ua. – Режим доступу : //www.osvita.org.ua/articles/700 html.
3. Гринюк Г. А. Відбір навчального матеріалу для формування англомовної лексичної компетенції у студентів не мовних ВУЗів / Г. А. Гринюк, Ю.О. Семенчук // Іноземні мови. – 2007. – Випуск 2. – С. 30-34.