Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Cучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні, 18-19 травня 2017 року

Розмір шрифту: 
Роль мовної компетенції викладача медичного ВУЗу в організації учбового процесу
Іван Романович Ромаш, Тетяна Володимирівна Строкош, Ірина Богданівна Ромаш

Остання редакція: 2017-04-04

Аннотація



Ромаш І.Р.,Строкош Т.В.,Ромаш І.Б.

ДВНЗ « Івано-Франківський національний медичний університет»

Процес глобалізації та руйнування кордонів  на ринку освітніх послуг відкривають великі можливості як  для студентів, так і для  викладачів для участі у спільному процесі просування та вдосконалення  освітньої діяльності. В умовах євроінтеграції України все більшого значення та актуальності набуває необхідність викладання фахових дисциплін іноземними мовами.

Українські медичні ВУЗи вже давно залучені в   міжнародний освітянський процес та мають достатньо практичного та  теоретичного досвіду у підготовці іноземних фахівців у сфері медицини та фармакології. З огляду на реформування медичної та освітньої галузі країни та міжнародного співробітництва у цих галузях, від  викладачів, які задіяні у навчальному процесі з іншомовною  аудиторією , поруч з володінням фаховими  знаннями   вимагається  досконале (рівень В2) володіння однією з іноземних мов. Для викладачів медичних дисциплін  в даний час вже недостатньо просто знати англійську мову. До них, так само як і в інших сферах професійної діяльності, час висуває свої вимоги, і зводяться вони до володіння медичною англійською.

Однією із складових для формування  ефективного спілкування  між викладачем та студентом, які спілкуються іноземною мовою, є рівень володіння медичною термінологією та достатній словниковий запас. Викладач  фахових дисциплін  не повинен забувати про систематичне та регулярне «занурення» в науково-популярні та художні тексти з їх подальшим опрацюванням. Велике значення  для професійного розвитку викладача має також визначення  потреби та наявність  достатніх умов постійного використання  ним іноземної мови. Не зайвим є і використання іноземної мови у практичних цілях, що дозволяє зберегти  та вдосконалити набуті раніше навички усного та письмового спілкування.

Володіння іншомовною професійною лексикою  забезпечує здатність викладача до діалогу із студентами, уміння осмислити і зрозуміти, що   їх об'єднує, дозволяє донести до аудиторії свої думки, обмінятися інформацією, результатами праці. Добре  знання іноземної мови викладачем викликає у студентів повагу.  Це є одним з  головних факторів навчального процесу, що  сприяє створенню позитивної атмосфери, ситуації успіху на основі індивідуального підходу і бажаного кінцевого результату .

Робота над вдосконаленням  іншомовної професійної компетенції викладача медичних дисциплін – це безперервний та  багатосторонній процес. Він охоплює не тільки  розвиток особистих професійних якостей, але й  підвищує освітній рівень  самого викладача, сприяє розширенню його кругозору, є  стимулом для  постійного саморозвитку і самозбагачення.

Література

1.План заходів розвитку вищої освіти на період до 2015 року.  Розпорядження КМУ №1728 від 27.08.2011. [Електронний ресурс] / Сайт «Osvita.ua». – Режим доступу : // http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/8839

2. Яку мову вчити сьогодні, щоб не залишитися без роботи через 10 років? [Електронний ресурс] // Офіційний сайт osvita.org.ua. – Режим доступу : //www.osvita.org.ua/articles/700 html.

3. Гринюк Г. А.  Відбір навчального матеріалу для формування англомовної лексичної компетенції у студентів не мовних ВУЗів / Г. А. Гринюк, Ю.О. Семенчук // Іноземні мови. – 2007. – Випуск 2. – С. 30-34.