Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Cучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні, 18-19 травня 2017 року

Розмір шрифту: 
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ
Тетяна Григорівна Бакалюк

Остання редакція: 2017-04-13

Аннотація


Вступ. В основу удосконалення організації медичної допомоги населенню покладено розвиток реабілітаційної служби на стаціонарному, амбулаторному, санаторному етапах за основними захворюваннями з розробкою ефективних реабілітаційних технологій. В сучасних соціально-економічних умовах, проведення відновного лікування стає ще більш актуальним. Разом з тим, впровадження в клінічну практику нової діагностичної апаратури, нових методик у проведенні відновного лікування висуває нові вимоги до якісного рівня підготовки лікарів [1, 2].

Основна частина. У Тернопільському державному медичному університеті імені І.Я. Горбачевського за спеціальністю «Лікувальна справа» на кафедрі медичної реабілітації протягом 18 років проводяться заняття з предмету «Медична реабілітація» на основі створеної навчальної програми та методичного забезпечення. Основна мета проведення занять — досягти оптимізації якості навчання студентів, шляхом збільшення об’єму наочного  матеріалу, ознайомлення та освоєння сучасних методів та методик відновного  лікування. Під час практичних та семінарських занять студенти навчаються аналізувати та прогнозувати вплив реабілітаційних методів на організм людини та застосовувати методики відновного лікування у хворих на стаціонарному, поліклінічному та санаторному етапах при різних захворюваннях, після хірургічних втручань та травм. Окрім відділень стаціонару, заняття проводяться в спеціалізованих реабілітаційних центрах та на базі реабілітаційних відділень медичних закладів. Студенти займаються  обстеженням та оцінюванням фізичного стану пацієнтів, визначенням реабілітаційного діагнозу, проводять реабілітаційні методики  із застосуванням засобів відновного лікування. На заняттях з медичної реабілітації студенти мають можливість познайомитись з реабілітацією найбільш поширених захворювань у людей різного віку. Навчання проводяться у вигляді клінічних розборів, активної участі в клінічних та науково-практичних конференціях, які проводяться на кафедрі.  Тільки при використанні різних методологічних підходів, спрямованих на активне мотивоване оволодіння студентами конкретної теми забезпечується максимальне підвищення рівня професійності.

Спектр реабілітаційних заходів, що використовуються у відновлювальному лікуванні, вимагає створення адекватних умов для їх проведення. Тому розширення мережі реабілітаційних відділень і центрів є прогресивною формою розвитку системи охорони здоров’я, а також вдосконалення навчання студентів-медиків.

Висновки 1. Проведення занять з  «Медичної реабілітації» на медичному факультеті сприяє поглибленню теоретичних та практичних знань з основ реабілітації, фізіотерапії, курортології, кінезіотерапії та альтернативних методів. 2. Правильно організоване навчання приводить до суттєвого підвищення рівня знань студентів і стимулює до самовдосконалення  у вивченні ребілітаційних методів.