Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Cучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні, 18-19 травня 2017 року

Розмір шрифту: 
ВИКОРИСТАННЯ ДИНАМІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА MOODLE В ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МЕДСЕСТРИНСТВА В ДВНЗ «ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ»
C. О. Ястремська, І. Я. Господарський, Н. І. Рега, С. В. Даньчак, Л. П. Мазур, О. І. Зарудна, В. В. Максимова, В. Є. Городецький, Б. А. Локай, О. М. Креховська-Лепявко, І. В. Яворська, Ю. О. Данилевич, О. В. Буштинська, К. В. Волинець, Ю. Я. Коцаба, О. В. Прокопчук, Н. М. Гаврилюк

Остання редакція: 2017-04-03

Аннотація


На сучасному етапі розвитку світового і вітчизняного медсестринства, постає питання активного використання інноваційних технологій навчання медичних сестер з одночасною можливістю бути невід’ємною частиною робочого процесу.

Вперше дистанційне навчання виникло у 1840 році завдяки Ісааку Пітману, котрий запропонував навчання через поштовий зв'язок для студентів Англії. У 1856 році Чарльз Тюссе та Густав Лангеншейдт розпочали викладання мови заочною формою у Німеччині. У 80-х роках ХХ ст. поширився термін "дистанційна освіта" (ДО), основною характеристикою якої є відокремлення вчителя від учня (саме в цьому полягає різниця між ДО та традиційною освітою). ДО включає в себе 2 підсистеми: дистанційне викладання та дистанційне навчання.

Дистанційно-орієнтований навчальний процес в провідних університетах світу (Канаді, США, Австрії, Іспанії, Нідерландах, Ізраїлі) в основному побудований на використанні навчальних середовищ (Moodle, ILIAS, Tutor, Blackboard Learning System, CCNet, Claroline, Desire2Learn, Dokeos) [1]. Сьогодні дистанційна освіта - поширене явище у багатьох країнах світу, і з кожним роком її популярність зростає. Дистанційне навчання дає можливість негайно застосовувати отримані знання на практиці, адже воно створене для отримання освіти без відриву від виробництва.

У ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені  І. Я. Горбачевського МОЗ України» вперше в Україні застосовується багаторічний позитивний світовий досвід дистанційної медичної освіти з урахуванням особливостей національного українського законодавства, державного стандарту освіти, об`єднавши зусилля українських та європейських фахівців. Для реалізації цього в університеті використовується модульне об’єктно зорієнтоване динамічне навчальне середовище Moodle, яке є вільно поширюваною системою управління навчальним контентом і використовується як платформа дистанційного навчання для підтримки очної та заочної форм навчання та має широкий набір функціональності, притаманний платформам електронних систем навчання, системам управління курсами (CMS), системам управління навчанням (LMS) або віртуальним навчальним середовищам (VLE) [2]. Moodle – безкоштовне веб-середовище, що надає можливість викладачам створювати ефективні сайти для онлайн-навчання та організувати повноцінний навчальний процес, який охоплює засоби навчання, систему контролю й оцінювання навчальної діяльності студентів, а також інші необхідні складові системи електронного навчання [3]. Система Moodle надає повний набір інструментів, що дають змогу студентові навчатися самостійно. Зокрема, дистанційне навчання медсестер в університеті здійснюється за допомогою електронної пошти та обміну вкладеними файлами між викладачем та студентами, форумів (загальні та приватні форуми), чату, обміну особистими повідомленнями, ведення блогів. З урахуванням результатів роботи в дистанційному навчальному курсі на очних сесіях проводиться складання заліків та іспитів.

Отже, використання системи Moodle у дистанційному навчанні майбутніх фахівців медсестринської справи надає можливість реалізувати модульну організацію навчального процесу за вимогами Болонської декларації та інтегруватися до європейського науково-освітнього простору, уможливлює створення Internet-середовища для електронних форм навчання та центру дистанційної освіти.

ЛІТЕРАТУРА:

1. Організація дистанційного навчання. Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів : навч. посіб. / В. В. Вишнівський, М. П. Гніденко, Г. І. Гайдур, О. О. Ільїн.  – Київ : ДУТ, 2014. – 140 с.

2. Смирнова-Трибульська Є. М. Дистанційне навчання з використанням системи MOODLE : навч.-метод. посіб. / Є. М.  Смирнова-Трибульська. – Херсон : Айлант, 2007. – 492 с.

3. Триус Ю. В. Система електронного навчання ВНЗ на базі MOODLE : метод. посіб. / Ю. В. Триус, І. В. Герасименко, В. М. Франчук. – Черкаси : «Відень», 2012. – 220 с.