Остання редакція: 2017-04-03
Аннотація
Вступ. Сучасна післядипломна підготовка лікарів ортопедо-травматологічного профілю потребує постійного вдосконалення в напрямку впровадження новітніх технологічних можливостей в навчально-методичний процес.
Мета: висвітити переваги використання новітніх технологій навчання в навчально-методичній роботі післядипломної підготовки лікарів ортопедів-травмагологів.
Матеріал і методи: оцінювались результати засвоєння практичних навиків за тестовою методикою, яка включало 12 практичних навиків для кожного слухача на циклах тематичного удосконалення, спеціалізації, передатестаційних циклах. Використовувалась 12-бальна система: при повноцінній демонстрації практичного навику з відповідними поясненнями послідовності своїх дій слухач отримував один бал, при відсутності або неповної реалізації практичного навику бали не нараховувались. Було оцінено дві групи слухачів: І – 783 курсанти ортопедо-травматологічного профілю, що проходили навчання з 2007 по 2011 роки та II – 825 курсантів оргопедів-травматологів, що отримували післядипломну освіту на кафедрі з 2012 по 2015 роки. В І групі слухачі навчалися за традиційною, раніше затвердженою методикою. Для II групи слухачів ортопедів-травматологів в системі навчання були використані:
- дистанційні методи демонстрації хірургічних втручань, лікарських маніпуляцій з надання допомоги ортопедо-травматологічним хворим;
- відпрацювання практичних навиків з ендопротезування, остеосинтезу, ремоделювання складних переломів, внутрішньо-суглобових маніпуляцій, накладання спеціальних швів на сухожилки та м’язи на муляжах в обладнаних навчальних кабінетах.
Результати і обговорення:
після виведення загального середнього балу на предмет засвоєння практичних навиків для лікарів ортопедів-травматологів на циклах післядипломної освіти ми отримали наступні показники:
- І група – 8,72±1,3 бали (р<0,05);
- II група – 10,34±1,23 бали (р<0,05).
Це свідчить про доцільність використання навчальних муляжів і тренажерів, дистанційних методів у практиці післядипломної освіти.
Висновки: післядипломна підготовка фахівців потребує впровадження новітніх технологій в процесі навчання.
Література
1. Вороненко Ю.В. Підготовка науково-педагогічних кадрів у НМАПО імені П.Л. Шупика у 2012 році / В.С. Зозуля, О.Б. Вишнякова, Р.В. Гош, О.Е. Смаглюк // Збірник наукових праць співробітників НМАПО імені П.Л. Шупика. – Київ, 2013. – С. 316-317. (тези).
2. Постанова від 1 березня 1999 р. № 309 «Про затвердження Положення про підготовку науково-педагогічних і наукових кадрів».
3. Наказ № 295 від 24.09.1996 р. «Про внесення змін і доповнень до Тимчасових правил прийому до магістратури в медичних вищих навчальних закладах».
4. Наказ № 12 від 29.01.1998 р. «Про затвердження Положення про клінічну ординатуру».
5. Закон України «Про вищу освіту», 2002 р.
6. Наказ № 744 24.12.2002 «Про затвердження Положення про обрання та прийняття на роботу науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів третього і четвертого рівнів акредитації».