Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Cучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні, 18-19 травня 2017 року

Розмір шрифту: 
Сучасні погляди на післядипломну тематичну підготовку ортопедів-травматологів
Анатолій Іванович Процик, Генріх Іванович Герцен, Олександр Степанович Мовчан, Геннадій Геннадійович Білоножкін, Сергій Віталійович Дибкалюк, Роман Миколайович Остапчук, Дмитро Володимирович Штонда

Остання редакція: 2017-04-03

Аннотація


Вступ: Зміни суспільно-економічних відносин в України, обумовлюють необхідність змін і в системі вищої медичної освіти. Основним завданням системи безперервного професійного розвитку лікарів, на думку ректора НМАПО імені П.Л. Шупика, член-кор. НАМН України, д.м.н., професора Ю.В.Вороненко, є: «…збереження знань та навичок, а також їх постійне вдосконалення відповідно до потреб, продиктованих сучасністю. … Останніми десятиріччями перспективним напрямком розвитку системи підвищення професійної кваліфікації лікарів розвинених країн світу є дистанційна (у тому числі в режимі on-line) форма навчання, завдяки якій підвищення професійної кваліфікації можливе без припинення робочого процесу, тобто є максимально доступним для кожного спеціаліста.» (1, 2, 3)

Основна частина: Стратегія навчального процесу кафедри полягає в зміні тематики циклів в залежності від їх попиту. Так, в останні роки на кафедрі розпочали проводити такий цикл ТУ як: "Остеохондроз хребта. Вертеброгенні артропатії". За останніх 5 років на кафедрі було проведено 10 даних циклів. Згідно плану кількість слухачів на даному циклі повинна бути 265 курсантів, фактично було 354. Не дивлячись на значну кількість циклів, попит не зменшився. З метою охоплення усіх бажаючих пройти дане ТУ, кафедра розробила відповідний місячний навчальний план та програму з очно-заочною формою освіти та елементами дистанційного навчання (ДН) в режимі on-line. Навчальний план передбачає проведення 40% занять з використанням технології ДН у вигляді заочної частини циклу, 60% занять проводяться за очною формою, на клінічних базах кафедри. В основу навчального плану, покладені основні завдання очно-заочної форми з елементами ДН, а саме: - розширення можливостей доступу спеціалістів до якісної фахової освіти; - зменшення фінансових витрат; - підвищення ефективності підготовки завдяки застосуванню сучасних інформаційних і комунікаційних засобів, - розширення самостійної форми навчання слухачів.

Висновки. В системі підвищення ефективності післядипломної освіти ортопедів-травматологів необхідно удосконалювати професійну і педагогічну майстерність викладачів, а також сучасну педагогічну технологію навчання за очно-заочною формою з елементами ДН у форматі on-line, що дозволить розширити можливості доступу лікарів до якісної післядипломної освіти. Література:

1. Ю.В.Вороненко. «Дистанційне навчання в режимі on-line: нові можливості для професійного розвитку, нові перспективи». https://nmapo.edu.ua/index.php/uk/ 24.12.2014

2. Свиридова Н.К., Сулік Р.В., Середа В.Г., Кусткова Г.С., Пономаренко Ю.В. «Основні вимоги до викладання курсу неврології лікарям загальної практики – сімейної медицини». https://nmapo.edu.ua/index.php/uk/ 24.12.2014

3. О.Єльникова. «Реформування післядипломної освіти в рамках загальної реформи сучасної української системи освіти https://nmapo.edu.ua/index.php/uk/ 24.12.2014