Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Cучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні, 18-19 травня 2017 року

Розмір шрифту: 
ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ В ЗАОЧНІЙ ІНТЕРНАТУРІ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ "ХІРУРГІЯ"
Сергій Іванович Саволюк, Микола Миколайович Гвоздяк, Роман Олегович Балацький

Остання редакція: 2017-04-03

Аннотація


Вступ. Термін навчання в інтернатурі за спеціальністю "Хірургія" становить 33 місяці, з яких згідно типової та робочої навчальної програми тривалість очного навчального процесу на профільній кафедрі та за суміжними спеціальностями становить 12 місяців, а заочного стажування на клінічних базах – 21 місяць.

Основна частина. Завданням очної інтернатури є максимальне інформаційне насичення навчання, підвищення якості теоретичної підготовки з її корекцією на всіх етапах, контроль ефективності практичного та професійного зростання, формування навичок клінічного мислення та диференційної діагностики.

Завданням заочного навчання на клінічних базах стажування, враховуючи її подовженість та тривалість, є формування практичного кругозору, ознайомлення з усім спектром нозологій, необхідним для проведення диференційної діагностики, вивчення існуючих стандартів та протоколів, в межах яких здійснюється діагностичний, лікувальний та реабілітаційний процес, оволодіння професійними навичками та вміннями, ознайомлення з режимними регламентуючими наказами в хірургічній службі, технологічними аспектами оформлення та ведення всього розмаїття медичної документації.

Враховуючи таку важливість заочної інтернатури, профільними кафедрами висуваються зростаючі вимоги щодо підвищення її ефективності та здійснюється пошук нових форм її оптимальної організації та регламентації з обов'язковими елементами індивідуалізації роботи з кожним окремим інтерном.

Розробка та обов'язкова корекція індивідуального навчального плану інтерна, що є основним документом, який регламентує професійну підготовку, що здійснюється та контролюється відповідальним викладачем і продовжується на базі стажування, передбачає індивідуалізацію постійного професійного зростання теоретичної та практичної підготовки молодого фахівця та його відповідність сучасним запитам практичної охорони здоров'я.

Профільною кафедрою, що відповідальна за підготовку лікарів-інтернів за спеціальністю "Хірургія", ініційована покрокова регламентація всіх етапів професійної спеціальної підготовки впродовж І, ІІ, ІІІ років навчання на базах заочного стажування з дистанційним контролем за її якістю, корекцією та послідовним вдосконаленням в залежності від стану індивідуальної підготовки кожного закріпленого фахівця під час проміжної атестації, результатів вихідного, проміжного та заключного контролю рівня знань та вмінь.

Після завершення очного циклу навчання інтерни отримують пакет завдань, який включає в себе перелік обов'язкової для вивчення літератури, перелік практичних навичок, перелік рефератів для написання, перелік журнальних статей, створені реферативні огляди статей за матеріалами науково-практичних конференцій та наукових форумів, перелік ситуаційних завдань та тестів, методичні рекомендації для практичних та семінарських занять під час заочного навчання. Цей пакет завдань розрахований на самостійну роботу фахівця для забезпечення максимальної мотивації до навчання та творчого освоєння інформації під час практичного використання. Запропоновані теми реферативних оглядів включають в себе необхідність пошуку наукової інформації шляхом набуття навиків роботи в наукометричних інформаційних системах, що забезпечить узагальнення найсучаснішої інформації згідно ключових слів пошуку. Викладач здійснює контроль та корекцію виконання пакетних завдань шляхом електронного листування щомісяця з метою досягнення постійного прогресу в знаннях по розділам клінічної хірургії.

Висновок. Подальші навчально-методичні розробки кафедри будуть спрямовані на уніфікацію всіх розділів роботи з інтернами під час заочного навчання для досягнення оптимальних результатів та ефективності навчального процесу на циклах тематичного удосконалення для керівників лікарів-інтернів на базах заочного стажування з подальшою постійною дистанційною підтримкою з метою рутинного оновлення рекомендацій та вказівок.