Остання редакція: 2017-04-03
Аннотація
Вступ. Метою модернізації системи освіти є виховання особистості здатної активно навчатися впродовж усього життя, діяти, приймати рішення, ефективно функціонувати в різних сферах на основі набутих знань. Серед різноманітних форм навчальної роботи важливе місце займає лекція. Для того, щоб вирішувати складні завдання у процесі підготовки студентів, які здобувають професійні знання, уміння та навички, необхідний якісно новий підхід до побудови всієї системи навчання у вищій школі. Мета – особливості використання інтерактивних методів навчання у вищій медичній освіті для формування комунікативно-пізнавальної складової у професійній діяльності майбутніх лікарів. Основна частина. Типів вузівської лекцій чимало – вступна, проблемна, тематична з елементами евристичної бесіди; з використанням мультимедійних засобів; проблемних ситуацій; реферативних робіт студентів; оглядова лекція. Нові підходи до проведення лекційних занять у вищій школі з використанням інтерактивних вправ висувають певні вимоги до їх проведення. Потужно активізує лекцію і висунення викладачем навчальних гіпотез, демонстрування фрагментів кінофільмів, полемізування з уявним опонентом. Зокрема, під час лекції необхідно сфокусувати увагу студентів на поставленій проблемі, мотивувавши їх діяльність, наголосити на її важливості. Саме проблемні питання заставляють слухачів зіставляти і порівнювати, спонукатимуть до самостійної мислительної діяльності, власних суджень. Висновок. Нові підходи до проведення лекцій спонукають викладача до підвищення майстерності, щоб досягти в ньому досконалості, а для цього необхідно бути в постійному пошуку, вивчати передовий досвід і використовувати його в професійній діяльності.