Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Cучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні, 18-19 травня 2017 року

Розмір шрифту: 
ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ – ВАЖЛИВИЙ ЕЛЕМЕНТ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ЛЕКЦІЙНОГО ЗАНЯТТЯ У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ШКОЛІ
Ольга Степанівна Човганюк, Наталія Григорівна Вірстюк, Марія Андріївна Оринчак, Ірина Ігорівна Вакалюк, Ірина Олегівна Гаман, Маріанна Сергіївна Гохкаленко, Сергій Захарович Краснопольський, Дмитро Павлович Александрук, Оксана Михайлівна Лавринович

Остання редакція: 2017-04-03

Аннотація


Вступ. Метою модернізації системи освіти є виховання особистості здатної активно навчатися впродовж усього життя, діяти, приймати рішення, ефективно функціонувати в різних сферах на основі набутих знань. Серед різноманітних форм навчальної роботи важливе місце займає лекція. Для того, щоб вирішувати складні завдання у процесі підготовки студентів, які здобувають професійні знання, уміння та навички, необхідний якісно новий підхід до побудови всієї системи навчання у вищій школі. Мета – особливості використання інтерактивних методів навчання у вищій медичній освіті для формування комунікативно-пізнавальної складової у професійній діяльності майбутніх лікарів. Основна частина. Типів вузівської лекцій чимало – вступна, проблемна, тематична з елементами евристичної бесіди; з використанням мультимедійних засобів; проблемних ситуацій; реферативних робіт студентів; оглядова лекція. Нові підходи до проведення лекційних занять у вищій школі з використанням інтерактивних вправ висувають певні вимоги до їх проведення. Потужно активізує лекцію і висунення викладачем навчальних гіпотез, демонстрування фрагментів кінофільмів, полемізування з уявним опонентом. Зокрема, під час лекції необхідно сфокусувати увагу студентів на поставленій проблемі, мотивувавши їх діяльність, наголосити на її важливості. Саме проблемні питання заставляють слухачів зіставляти і порівнювати, спонукатимуть до самостійної мислительної діяльності, власних суджень. Висновок. Нові підходи до проведення лекцій спонукають викладача до підвищення майстерності, щоб досягти в ньому досконалості, а для цього необхідно бути в постійному пошуку, вивчати передовий досвід і використовувати його в професійній діяльності.