Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Cучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні, 18-19 травня 2017 року

Розмір шрифту: 
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ СУЧАСНОГО СТУДЕНТА-СТОМАТОЛОГА ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ АНОНІМНОГО АНКЕТУВАННЯ
Дмитро Вікторович Добрянський

Остання редакція: 2017-04-03

Аннотація


Викладання предметів внутрішніх хвороб на стоматологічному факультеті має свою специфіку,для  студентів-стоматологів ці предмети непрофільні, тому в них  низька мотивація до їх вивчення. Все це вимагає від викладачів шукати різноманітні підходи та методи роботи зі студентами для підвищення їх усвідомлення необхідності та важливості отримати якісні знання з дисциплін, що стосуються внутрішніх хвороб.

Анкетування – це один із методів «зворотнього зв’язку», що дає можливість визначити ставлення студентів до викладання навчальних дисциплін, а також у цілому до спеціальності лікаря таїх особисті уподобання. За допомогою анонімного  анкетування можна визначити необхідні заходи для підвищення зацікавленості студентів у навчанні.

Серед студентів-стоматологів лише 40% визнають, що обрали професію усвідомлено, за власним бажанням. Менше третини респондентів продовжують сімейну династію лікарів. Близько чверті опитаних  не підтверджують свого позитивного ставлення до клятви Гіппократа, така ж кількість студентів не читає ніякої іншої літератури, крім навчальної. Водночас переважна більшість студентів адекватно орієнтовані стосовно морально-етичних вимог до особистості лікаря, в цілому задоволені навчанням в університеті, розуміють необхідність отримати прийнятний рівень професійної підготовки і тому висувають відповідні вимоги до «ідеального» викладача. При цьому тільки 40% студентів позитивно оцінюють Болонську систему навчального процесу. Майже ¾ опитаних хотіли б працевлаштуватись за межами України, 90% майбутніх фахівців не бажають працювати в сільській місцевості, переважно через суспільно-економічні мотиви.

Ключові слова: анкетування;методи викладання; студенти-стоматологи;внутрішні хвороби.