Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Транснаціональний розвиток освіти та медицини: історія, теорія, практика, інновації, 23-24 листопада 2017 року

Розмір шрифту: 
АНАТОМІЧНИЙ МУЗЕЙ ЯК ЗАСІБ ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ МОЛОДІ
Олена Анатоліївна Григор'єва, олена леонідівна зінич, Павло Валерійович Богданов

Остання редакція: 2017-11-08

Аннотація


В сучасному суспільстві проблема професійної орієнтації молоді набуває все більшої актуальності. Одним з важливіших напрямів педагогічної діяльності повинно бути формування у молоді прагнення до самостійного зваженого вибору своєї майбутньої професії [2].

Згідно з положенням про професійну орієнтацію молоді яка навчається, професійна орієнтація - це комплексна науково обгрунтована система  форм,  методів  і засобів, спрямованих на забезпечення допомоги особистості в активному свідомому професійному самовизначенні та трудовому становленні. Основою професійного самовизначення особи є самопізнання та об'єктивна самооцінка індивідуальних особливостей, співставлення своїх професійно важливих якостей і можливостей з вимогами, необхідними для набуття конкретних професій, та кон'юнктурою ринку праці [4].

Однією зі складових привабливості навчання у медичному університеті є анатомічний музей, відіграє одну з важливіших ролей в профорієнтаційній та санітарно просвітницької роботі серед студентів вузу.

В Запорізькому державному медичному університеті на базі кафедри анатомії людини, оперативної хірургії та топографічної анатомії працює анатомічний музей ім. проф. Яхниці О.Г., який був заснований у 1964 році.

На сучасному етапі в фонді музею зібрано, більш ніж 300, як натуральних так і штучних препаратів. Велика колекція препаратів які демонструють аномалії розвитку як окремих органів так і плоду людини в цілому. Багато препаратів центральної нервової системи, серцево-судинної, та сечостатевої систем. А також  унікальні препарати з анатомії периферійної нервової системи, які виготовлені викладачами кафедри.

В анатомічному музеї відбувається попередній захист дисертаційних робіт морфологічного профілю, відбувається засідання студентського анатомічного гуртка, викладачі кафедри проводять лекції, практичні заняття, а також тематичні екскурсії. В своїх лекціях викладачі дуже активно використовують музейні препарати на яких наглядно демонструють особливості будови людини.

Для заохочення та збудження інтересу студентів до вивчення анатомії людини, для визначення їх подальшого професійного вибору, викладачами кафедри та студентами активно проводиться виготовлення нових музейних препаратів а також підтримка та реставрація вже існуючих. Для підтримки уваги та інтересу під час екскурсій застосовуються сучасні мультимедійні та комп`ютерні ресурси кафедри.

Екскурсії в анатомічний музей не тільки допомагають у виборі медичної спеціальності, але і показують, що кваліфікований спеціаліст повинен бути готовим набувати нових знань на тлі вже існуючих знань та навичок [1;3].