Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Транснаціональний розвиток освіти та медицини: історія, теорія, практика, інновації, 23-24 листопада 2017 року

Розмір шрифту: 
ПОЛОЖЕННЯ ЩОДО ВЕДЕННЯ ТИПОВОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ КАФЕДРИ
Олена Вікторівна Артюх, Тетяна Миколаївна Матвєйшина, Тетяна Анатоліївна Тополенко

Остання редакція: 2017-11-07

Аннотація


Ведення навчального процесу передбачає заповнення форми № ЕН-1: «Журнал обліку відвідувань та успішності студентів», а також ведення так званого «електронного журналу» – проекту впровадження автоматизованої системи управління навчальним процесом. Останній має багато переваг, а саме дозволяє збирати, аналізувати та отримувати навчальну інформацію про кожного студента в режимі online. Ведення «електронного журналу» є необхідною умовою для інтеграції до Європейського освітнього простору [3].

Однак поряд з цим, обов’язковим є ведення традиційного «Журналу обліку відвідувань та успішності студентів» на кожній кафедрі. Кредитно-трансферна система передбачає зменшення розміру традиційної клітинки, в яку виставляється оцінювання поточної навчальної діяльності студентів [2]. Водночас для однієї теми заняття виділяється дві клітинки, ліва для традиційної оцінки, а права для відповідного переведення традиційної оцінки в бали. Наразі на кафедрі анатомії людини, оперативної хірургії та топографічної анатомії в бали конвертується не кожний поточний результат навчальної діяльності, а середньоарифметична кількість балів, набраних протягом навчального семестру. Бали, набрані під час складання підсумкового модульного контролю, конвертуються окремо та додаються до поточних, в результаті чого складається загальна кількість балів, набраних студентом за кожний окремий модуль протягом вивчення дисципліни «Анатомія людини».

Раніше співробітниками кафедри анатомії людини, оперативної хірургії та топографічної анатомії було запропоновано ставити незадовільну оцінку в лівому нижньому куті клітинки, для кращої орієнтації – маленькими цифрами [1].

За встановленими правилами, студент обов’язково повинен перескласти тему, з якої було отримано незадовільну оцінку, та отримати позитивну оцінку, для підвищення якості знань та для того, щоб набрати мінімальну кількість балів за модуль. Наявність незадовільних оцінок є перепоною для вчасного складання підсумкового модульного контролю. Після ліквідації академічної заборгованості, позитивна оцінка ставиться великими цифрами в правому верхньому куті відповідної клітинки академічного журналу.

У випадку пропуску студентом практичного заняття, в лівому нижньому куті відповідної клітинки ставиться літера «н». Якщо причина пропуску була поважна, що документально підтверджено довідкою з деканату, поряд з «н» ставиться позначка «п» (поважна причина). У разі не поважної причини пропуску, що документально підтверджено довідкою з деканату, ніякі позначки не ставляться. Після складання студентом теми, поряд з відміткою про його відсутність ставиться велика позитивна оцінка у верхньому правому куті.

В кінці семестру, після складання підсумкового модульного контролю, в кінці академічного журналу обов’язково виносяться поточні бали, включно з балами за індивідуальну роботу студента (написання рефератів, публікації наукових робіт, виготовлення музейних препаратів, отримання призових місць на олімпіадах за профілем дисципліни та ін.), бали набрані за підсумковий модульний контроль та загальна сума балів за модуль для кожного студента у відповідній таблиці.

Список літератури:

  1. Артюх О.В. Пропозиції до уніфікації ведення навчальної документації кафедри / Артюх О.В., Волошин М.А., Гавриленко М.А. та ін. // Актуальні питання фармацевтичної і медичної науки та практики. – 2011. – випуск XXIV, № 1. – С. 66-67.
  2. Вища освіта України у контексті інтеграції до Європейського освітнього простору. Новітні засоби навчання: проблеми впровадження та стандартизації // Вища освіта України. – 2009. – Додаток 4, Т. VI (18). – 574 с.
  3. Зачеславський О.М. Впровадження інноваційних заходів до навчання у ВНЗ України / Зачеславський О.М., Дехтяр Ю.М., Асєєва Ю.О. // Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. – 2016. – вип. 37, додаток 1, Т. № ІІІ (71). – С. 366-373.