Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Інновації у вищій медичній та фармацевтичній освіті України, 16-17 травня 2019 року

Розмір шрифту: 
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПРОВІЗОРІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ФАРМАКОГНОЗІЇ
Світлана Михайлівна Марчишин, Ольга Лютославівна Демидяк, Людмила Володимирівна Слободянюк, Еліна Анатоліївна Паращук

Остання редакція: 2019-04-12

Аннотація


У підготовку майбутніх провізорів все більше входять інноваційні технології навчання. Проблемам інновацій присвятили свої дослідження А. Алексюк, І. Бех, І. Булах, Н. Ничкало, І. Мельничук, О. Пєхота, Л. Романишина Л. Романовська,   С. Сисоєва та інші. Серед найбільш дієвих технологій дослідники виділяють: особистісно орієнтовані, ігрові, проектні, інформаційно-комунікаційні. Кожна з технологій характеризується своєю особливістю. На сучасному етапі розвитку медичної та фармацевтичної освіти важливим є поєднання традиційних та інноваційних технологій. Це пов’язано з тим, що традиційні технології є усталеними, апробованими, добре вивченими. Викладачі знають помилки в проведенні занять за традиційною технологією, зокрема з фармакогнозії .Тому вносять доповнення в методику проведення занять. З традиційної методики проведення занять з фармакогнозії ефективними залишаються: робота з гербарієм, використання мікроскопів, словесних методів опитування, як фронтальне, так і індивідуальне, тестування тощо. Кожний з цих складових технології доповнюється інноваціями: комп’ютерне тестування, розробка проектів, презентації, мультимедіа, проведення рольових і ділових ігор, ознайомлення з віртуальним гербарієм, коли внести в особистий гербарій рослин, які не поширені в даній місцевості, немає можливості. Використання таких інновацій спряє поширенню індивідуальної роботи, як на заняттях, так і у поза навчальний час. Така індивідуалізація освітнього процесу впровадження такої технології як особистісно орієнтована.

Як показали наші дослідження, саме особистісно орієнтована технологія на сучасному етапі розвитку медичної освіти є найбільш вживаною і ефективною, оскільки навчає студентів самостійно працювати, приймати рішення і відповідати за їх результати. Окрім того, вона є основою для впровадження принципу автономізації.