Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Інновації у вищій медичній та фармацевтичній освіті України, 16-17 травня 2019 року

Розмір шрифту: 
ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ПРАКТИЧНИХ ЦЕНТРІВ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
Ігор Миколайович Лучко, Олександр Олексійович Шляховенко, Оксана Іванівна Тучак, Леонід Сергійович Сторожук

Остання редакція: 2019-04-12

Аннотація


Сучасні методи навчання передбачають підвищення активності студентів, зростання вимог до якості викладання дисципліни, створення сучасного інформаційного і навчально-методичного забезпечення, модернізацію матеріально-технічної бази [1, 3]. Одним із ключових елементів у підготовці медичних фахівців будь-якої спеціальності є оволодіння студентами відповідними практичними навичками [2].

Важливою особливістю навчального процесу у студентів заочної форми навчання є невелика кількість аудиторних годин у порівнянні із самостійною позааудиторною роботою. Разом із тим, робочою програмою передбачено досить великий перелік практичних навичок, обов’язкових для оволодівання. Суттєву роль у цьому плані можуть відігравати навчально-практичні центри (НПЦ) [1, 2]. Один із таких центрів створено на базі кафедри фізіології ДВНЗ “Івано-Франківський національний медичний університет”. На даний час він активно функціонує. Тут, поряд із іншими, мають можливість удосконалювати свої практичні навички по кожному розділу дисципліни і студенти заочної форми навчання фармацевтичного факультету. Займатись у НПЦ «Фізіологія» вони можуть не тільки на  практичних заняттях (будучи власне на сесії), але і під час самостійної позааудиторної роботи (як правило, в консультативні дні).

У НПЦ створено умови для виконання більшості практичних навичок з усіх розділів дисципліни. Зокрема, при вивченні фізіології вісцеральних систем студенти-заочники мають можливість визначати ряд фізіологічних констант організму. Вивчення системи крові передбачає визначення рівня гемоглобіну, величини гематокриту, групову приналежність. Дослідження серцево-судинної системи включає оволодіння методикою визначення артеріального тиску і проведення електрокардіографії. Функцію системи дихання визначають за показниками апарату зовнішнього дихання та сатурацією киснем крові. Важливим тут є те, що студенти мають можливість самостійно, під контролем викладача, виконувати практичну навичку та інтерпретувати отримані власні результати.

Для забезпечення виконання даних навичок НПЦ “Фізіологія”, окрім звичайних мікроскопів, гемометрів та тонометрів, обладнаний електрокардіографом (Heart Screen 60G, Угорщина), спірометром (MIR Spirobank II, Італія), пульсоксиметрами (BEURER PO 30, Німеччина) та іншими засобами.

Можемо стверджувати, що функціонування НПЦ дозволяє майбутнім провізорам поєднувати вивчення базового теоретичного матеріалу із одночасним практичним застосуванням отриманих знань. Це дає їм можливість уже з перших років опанування медичних дисциплін клінічно осмислювати необхідність чи потребу в застосуванні відповідних фармакологічних середників [2, 3].

  1. Бойчук Т.М.   Шляхи взаємодії лікарів-науковців медичного вишу з лікувально-профілактичними підрозділами закладів ПМСД на Буковині через університетські навчально-практичні центри / Т. М. Бойчук [та ін.] // Сімейна медицина. - 2017. - № 5. - С. 110-113.
  2. Ванджура Я.Л. Професійне становлення студента-медика та зростання його компетентності в умовах навчально-практичного центру / Я.Л. Ванджура // Буков. мед. вісник. - 2013. - Том17, N3 (ч.2). - С. 108-110.
  3. Романюк Л.М. Навчально-практичні центри первинної медико-санітарної допомоги - якісно нова модель первинної ланки системи охорони здоров'я / Л. М. Романюк, О. Н. Литвинова, Н. Є. Федчишин // Вісн. соц. гігієни та орг. охорони здоров'я України. - 2012. - N 1. - С. 63-67.