Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Інновації у вищій медичній та фармацевтичній освіті України, 16-17 травня 2019 року

Розмір шрифту: 
РЕЗУЛЬТАТИ ОСВІТНЬОГО ГРАНТОВОГО ПРОЕКТУ «ТАМЕ» В МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ З ВИКОРИСТАННЯМ ВІРТУАЛЬНОГО ПАЦІЄНТА
Галина Анатоліївна Білик

Остання редакція: 2019-04-12

Аннотація


Вступ. В умовах сьогодення у зв’язку із стрімким розвитком комп’ютерних технологій, проведенням медичної реформи, підвищенням вимог до кваліфікації медичних працівників, Україна потребує формування нової генерації молодих лікарів (кваліфікованих, відповідальних, клінічно мислячих, здатних швидко адаптуватися до змін). Система медичної освіти являється однією із рушійних сил, яка найбільш впливає на формування та виховання молодих медиків. На даному етапі, навчання студентів потребує суттєвих змін (зсув вектору підготовки із суто теоретичного в практичне русло). Одним із інноваційних методів навчання студентів являється метод проблемно-орієнтованого навчання (ПОН) з використанням віртуального пацієнта [1].

Упродовж 2015-2019 рр. Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет» брав участь у навчальному грантовому проекті ЕРАЗМУС+ ЕАСЕА ТАМЕ (Training Against Medical Error) №561583-EPP-1-2015-1-KZ-EPPKA2-CBHE-JP (2015-2944/001-001), метою якого було впровадження методу ПОН у вищі медичні навчальні заклади країн Східної Європи та Азії. Співробітники університету, що брали участь у грантовому проекті «ТАМЕ», пройшли відповідне навчання щодо методики викладання з використанням клінічних випадків на прикладі віртуальних пацієнтів; навчилися самостійно розробляти клінічні кейси (створено 6 терапевтичних кейсів); провели переклад, адаптацію та впровадження в навчальний процес 6 педіатричних кейсів, наданих співробітниками партнерського університету Святого Георгія (Великобританія, м. Лондон). Даний медичний заклад має багаторічний позитивний досвід у створенні та викладанні предметів, використовуючи метод ПОН. Для створення клінічних кейсів використовувалося уніфіковане програмне забезпечення “OpenLabyrinth». У рамках проекту проведені заняття за методикою ПОН зі 128 студентами 6 курсу спеціальності «Лікувальна справа» (24 заняття по 3 години кожне); ретельно проаналізовано результати успішності студентів, що навчалися за традиційною методикою та студентів, що приймали участь у грантовому проекті за допомогою тестування; доведена ефективність використання даного методу при підготовці студентів-медиків на старших курсах. На даний час, кейси імплементовано у навчальну програму для студентів-медиків 6 курсу.

Висновки. Узагальнюючи результати грантового проекту «ТАМЕ» можна зазначити, що викладання за методикою ПОН з використанням віртуального пацієнта підвищує мотивацію студентів до навчання; покращує комунікативні якості майбутніх лікарів; вчить працювати в команді; сприяє розвитку незалежного мислення і самостійного прийняття обґрунтованих рішень; зміщує акцент з викладання на самонавчання. Даний метод однозначно може бути рекомендований для використання паралельно з традиційним навчання у студентів-медиків старших курсів на клінічних кафедрах.

Література:

  1. M Savin-Baden, T Poulton, C Beaumont, E Conrad. What is real? Using problem-based learning in virtual worlds. - Educational technologies in medical and health sciences education, V.5. – 2015. – P.79-97.