Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Інновації у вищій медичній та фармацевтичній освіті України, 16-17 травня 2019 року

Розмір шрифту: 
УПРОВАДЖЕННЯ СЦЕНАРІЇВ «ВІРТУАЛЬНИХ ПАЦІЄНТІВ» В РАМКАХ ПРОБЛЕМНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ З УНИКНЕННЯ ЛІКАРСЬКИХ ПОМИЛОК В ПЕДІАТРІЇ
Микола Нестерович Гарас

Остання редакція: 2019-04-17

Аннотація


«Віртуальний пацієнт» - це інноваційна інтерактивна технологія навчання, що дозволяє студентам за допомогою комп'ютерної моделі реальної клінічної ситуації повноцінно зануритися в діагностичний і лікувальний процес, приймати самостійні рішення з тактики діагностики і лікування, бачити і усвідомлювати наслідки тих чи інших своїх рішень, не порушуючи при цьому прав та безпеки пацієнта [1].

Імплементація сценаріїв в навчальний процес проведена в рамках грантового проекту ERASMUS+ ТАМЕ (навчання щодо уникнення лікарських помилок) у студентів-випускників медичного університету, які вивчали педіатрію з елементами впровадження проблемно-орієнтованого навчання. За результатами анонімного анкетування студентів установлено, що основними позитивними рисами застосування методики «віртуальних пацієнтів» є командний характер роботи (33%), реалістичність та практична спрямованість випадків (22%), мультидисциплінарний підхід до віртуального пацієнта (16%) з розвитком клінічного мислення (29%), можливість самостійного прийняття рішень після всебічного обговорення наступного кроку з колегами (19%), удосконалення вміння обґрунтовано відстоювати власну думку на тлі мінімізації впливу викладача, а також аналіз коректності власних рішень у конкретній ситуації (19%).

Таким чином, упровадження сценаріїв «віртуальних пацієнтів» при вивченні педіатрії випускниками медичного університету як елемента покращення підготовки студентів з вивченням та уникненням найбільш розповсюджених медичних помилок.

  1. Evaluation of student and tutor response to the simultaneous implementation of a new PBL curriculum in Georgia, Kazakhstan and Ukraine, based on the medical curriculum of St George’s, University of London / L. A. Woodham, E. Poulton, T. Jivram, S. Kavia, A. S. Hernandez [et all.] // MEFANET Journal. – 2017. – Vol. 5(1). – P. 19-27.