Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Інновації у вищій медичній та фармацевтичній освіті України, 16-17 травня 2019 року

Розмір шрифту: 
РОЛЬ СТУДЕНТСЬКИХ НАУКОВИХ ГУРТКІВ У ВИВЧЕННІ МЕДИЧНИХ ДИСЦИПЛІН СТУДЕНТАМИ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Тетяна Валеріївна Гуранич, Наталія Миколаївна Воронич-Семченко, Сергій Петрович Гуранич, Ірина Остапівна Назарук

Остання редакція: 2019-04-16

Аннотація


Навчання у вищих навчальних медичних закладах передбачає забезпечення професійної підготовки майбутнього лікаря. Освітня програма включає в себе комплекс теоретичних і практичних занять, направлених на всебічне вивчення медичних дисциплін, розвиток клінічного мислення студентів із метою їх майбутньої конкурентноспроможності [1]. Першочерговим аспектом підготовки лікарів виступає удосконалення практичних навичок і вмінь, які базуються на фундаментальних теоретичних рівнях підготовки [3]. Для досягнення мети доцільним є поєднання різноманітних форм навчання. Зокрема, ефективним способом підвищення якості педагогічного процесу є створення наукових гуртків для студентів. Такий вид діяльності дозволяє охочим ширше оволодіти науковою інформацією та самостійно виконувати практичні маніпуляції [2, 4].

Так, на кафедрі фізіології ДВНЗ «Івано-Франківський національний медичний університет» студентський науковий гурток (СНГ) користується великою популярністю серед студентів усіх факультетів, у тому числі, серед студентів-іноземців. Згідно календарного плану кожне засідання СНГ має свою тематику. Питання, які виносяться на обговорення часто виходять за межі аудиторних занять, що дає можливість студентам розширювати коло медичних знань. Важливим моментом таких зустрічей є обов’язкова практична складова, яка дозволяє закріплювати теоретичні питання власним практичним досвідом. Також гуртківці під керівництвом наукового керівника, беруть участь у виконанні експериментальних досліджень, результати яких доповідають на різноманітних наукових конференціях і форумах. Важливим є й те, що саме на засіданнях СНГ студенти мають можливість обмінюватися власними цікавими ідеями, баченням тих чи інших медичних проблем, дискутувати, запитувати. Тут кожна думка має право на існування, кожна ініціатива винагороджується, кожен може бути почутим. На таких засіданнях викладач швидше виконує роль наставника, старшого друга, якому не страшно і не соромно задати запитання чи висловити свою власну думку, можливо, не завжди вірну.

Таким чином, відвідування СНГ сприяє розширенню медичного світогляду студентів, удосконаленню власних практичних навичок і вмінь, дозволяє брати активну участь у наукових дослідженнях, що може сприяти якісній фаховій підготовці майбутнього лікаря.

Література:

  1. Літвінова Н.Ю. Організація та роль студентського наукового гуртка у практичній реалізації знань студентами медичних вищих навчальних закладів / Н.Ю. Літвінова, В.А. Черняк, О.І. Кефелі-Яновськата ін. // Хірургія України. - 2015. - № 4. - С. 127-128.
  2. Рибалов О.В. Науково-дослідна робота студентів і роль викладача в системі її становлення / О.В. Рибалов, О.С. Іваницька, І.О. Іваницький,
    В.М. Гаврильєв // Сучасні технології управління навчальним процесом у вищих медичних навчальних закладах: матеріали навч.-наук. конф. – Полтава, 2014. – С.180-181.
  3. Сухоребський Ю.І. Роль студентських наукових гуртків та досліджень у становленні майбутніх фахівців / Ю.І. Сухоребський, З.Р. Ожоган,
    Л.В. Мізюк, Н.С. Мельник // Галицький лікарський вісник. - 2012. - Т. 19 (1). - С. 129-130.
  4. Третяк Н.Г. Роль студентського наукового товариства як шлях у формуванні самостійної роботи студентів / Н.Г. Третяк, М.О. Дудченко, О.А. Шапошник, І.П. Кудря // Вісник проблем біології і медицини. – 2017. – № 1 (135). - С.232-234.