Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Інновації у вищій медичній та фармацевтичній освіті України, 16-17 травня 2019 року

Розмір шрифту: 
ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ГУМАНІЗАЦІЇ ТА ГУМАНІТАРИЗАЦІЇ ПРИ ВИКЛАДАННІ ПЕДІАТРІЇ СТУДЕНТАМ СТОМАТОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ
Анна Олексіївна Нікуліна, Олена Леонідівна Кривуша

Остання редакція: 2019-04-17

Аннотація


Вступ. Інклюзивне навчання - система освітніх послуг, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників [1]. У навчальні програми багатьох медичних вузів США включено твори Антона Чехова, Сомерсета Моема, Артура Конан Дойля та інших письменників. Ще в підручнику 1892 року «Принципи та практика медицини» Вільям Ослер наполягав на тому, щоб майбутні лікарі знали літературу не гірше, ніж медицину. Мета роботи: підвищити якість навчання та культурний світогляд студентів стоматологічного факультету за рахунок використання елементів гуманізації та гуманітаризації при викладанні педіатрії. Основна частина. Основну групу (n=21) представили студенти стоматологічного факультету, котрим при підготовці до практичних занять з педіатрії рекомендувалось використання художніх творів вітчизняної та світової класичної літератури, асоційованих з темами занять. Тема 1. «Фізичний і нервово-психічний розвиток дітей. Новонароджена дитина. Методика клінічного обстеження дітей»: А. Хейлі «Кінцевий діагноз»; І. Роздобудько «Все, що я хотіла сьогодні. Лікарняна повість»; А.П. Чехов «Нудна історія», «Вороги»; О. Купрін «Чудовий доктор»; У.С. Моем «Вглядаючись у минуле»; М. Вовчок «Горпина». Тема 2. «Вигодовування та харчування здорових дітей. Хронічні розлади харчування у дітей раннього віку. Рахіт і його вплив на формування зубощелепної системи»: Л.М. Варгас «Тітонька Хулія і писака», М. Левицький «Казенні діти». Тема 3. «Найбільш поширені захворювання органів дихання, травлення, сечової системи у дитячому віці»: Ф.М. Достоєвський «Злочин і кара»; В. Вересаєв «Записки лікаря»; А.П. Чехов «Оповідання невідомої людини». Тема 4. «Найбільш поширені серцево-судинні захворювання та геморагічні діатези у дітей»: О.С. Пушкін «Раб»; І.С. Тургенєв «Живі мощі»; Л. Толстой «Смерть Івана Ілліча». Тема 5. «Інфекційні захворювання дитячого віку. Імунопрофілактика дитячих інфекційних захворювань»: У.С. Моем «Санаторій»; М.О. Булгаков «Записки юного лікаря»; І.С. Тургенєв «Батьки та діти». Контрольну групу (n=19) склали студенти, що при підготовці до практичних занять використовували лише наукову літературу, p<0,05. За результатами відстеження успішності та аналізу якості знань серед студентів стоматологічного факультету були встановлені кращі показники в основній групі, а саме: середній бал за чотирибальною системою оцінювання - 3,8 проти 3,5 в контрольній групі; якісний показник успішності - 77%, проти 65% в контрольній групі, р<0,05. Висновки. Використання елементів гуманізації та гуманітаризації не тільки стимулює творчі здібності студентів, а також покращує якість навчання.