Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Інновації у вищій медичній та фармацевтичній освіті України, 16-17 травня 2019 року

Розмір шрифту: 
СТРАТЕГІЯ ВИКОРИСТАННЯ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ ЯК ОСНОВНОГО ЗАСОБУ ТРАНСДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМНИХ ГРОМАДЯН
Христина Василівна Левандовська, Нестор Миколайович Середюк, Тетяна Василівна Налужна

Остання редакція: 2019-04-18

Аннотація


У зв’язку з гострою та постійною конкуренцією на міжнародному ринку медичних послуг зростають вимоги до української вищої медичної освіти щодо забезпечення високоякісної підготовки майбутніх спеціалістів для зарубіжних країн.

Оскільки основним ефективним засобом засвоєння студентами поточного теоретичного матеріалу є його інтеграція в практичне застосування, виробнича лікарська практика є важливою складовою багатогранного процесу навчання, яка формує здатність молодого фахівця безперервно та планомірно застосовувати набуті знання в повсякденній реальній клінічній практиці [1, 4].

Актуальною є й проблема сучасного викладання предмету внутрішньої медицини студентам-іноземцям з використанням розширеного спектру освітніх засобів, інноваційних навчальних методик із залученням іноземного досвіду [2, 3].

Упродовж вивчення дисципліни студенти освоюють основні принципи надання планової первинної медичної допомоги, що реалізується при з’ясуванні скарг та анамнезів захворювання і життя, результатів фізикального обстеження пацієнтів. При цьому важливо організувати безпосередню участь студентів у діагностичному і лікувальному процесі. Це дасть змогу студенту отримати можливість самостійного використання певних окреслених робочою програмою лікарських маніпуляцій, тобто наблизить його до реальної професійної діяльності. Головним при цьому має бути прийняття студентом-іноземцем самостійного рішення з питань діагностики та лікування. Важливе місце в процесі навчання займає можливість отримання студентом сучасної наково-практичної інформації через бібліотечні фонди, періодичні професійні видання, програми медичного сервісу. Це власне й сприяє удосконаленню виконання практичних навичок у навчально-практичному центрі (НПЦ) кафедри внутрішньої медицини № 2 та медсестринства.

Таким чином, використаня виробничої практики як засобу навчання дозволяє збільшити рівень інформативності та набуття практичних навиків виконання лікарських маніпуляцій, підвищити рівень уміння студентів працювати з сучасними діагностичними методиками, що є важливим елементом процесу підготовки висококваліфікованого лікаря. Крім того, покращується якість навчання, оскільки студент стає активною фігурою навчально-професійного процесу, що є важливою умовою для подальшого зростання професійних здібностей майбутнього лікаря.

Література.

  1. Одинцова ВМ, Рощупкина ОА. Особливості навчання іноземних студентів в умовах кредитно-модульної системи. Запоріжзький медичний журнал. 2013;4:74-76.
  2. Нечитайло ЮМ, Буряк ОГ. Досвід викладання іноземним студентам на кафедрі пропедевтики дитячих хвороб Медична освіта. 2012;4:108-110.
  3. Самойленко АВ, Фастовець О. Кредитно-модульна організація виробничої практики в системі вищої стоматологічної освіти Медична освіта. 2013;3:83-86.
  4. Мерецький ВМ. Роль самостійної роботи студентів в організації навчального процесу Медична освіта. 2015;5:113-115.