Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Інновації у вищій медичній та фармацевтичній освіті України, 16-17 травня 2019 року

Розмір шрифту: 
Використання інноваційних технологій навчання на заняттях з медсестринства у внутрішній медицині
Ольга Павлівна Біркова

Остання редакція: 2019-03-26

Аннотація


Вступ. З кожним роком все більше впроваджуються у навчальний процес інноваційні технології навчання, які дають можливість активізувати навчально-пізнавальну діяльність студентів, забезпечує засвоєння інформації з максимально індивідуалізованими особливостями.

Основна частина. В коледжі велика увага приділяється інтерактивним технологіям навчання: робота малими групами, які співпрацюють між собою; генерації ідей за допомогою «мозкової атаки»; поєднання колективної роботи студентів з індивідуальною за допомогою «аукціону»; розробка власних проектів (проектна технологія навчання) тощо. Чітке володіння практичними навичками, розвиток спілкування між учасниками сприяє робота малими групами, яка забезпечує оперативно зворотній зв’язок, дозволяє досягти вищої активності і надає можливість кожному використати свої знання. На заняттях з медсестринства у внутрішній медицині широко використовується метод «мозкової атаки». Він розвиває швидке мислення, здібність абстрагуватись від суб’єктивних умов та існуючих обмежень, формує уміння зосередитися на будь-якій актуальній проблемі. Цікавою формою роботи в процесі підготовки медичних сестер є метод аукціон, при якому «товаром» на занятті є знання студентів. Викладачами коледжу практикується застосування: рольових, ділових, пізнавально-дидактичних та театралізованих ігор. Велика увага приділяється впровадженню технології інтегрального навчання. Головна перевага інтегрованих занять – є підвищення рівня знань внаслідок активної діяльності кожного студента і водночас тісної співпраці педагогів. Особистісно-орієнтованій технології навчання спрямовані на розвиток особистості та професійної компетентності і забезпечують багаторівневу підготовку студентів, створюють умови для саморозвитку, активізують відповідальність студентів.

Висновки. Повністю замінити загальновідомі традиційні технології навчання на інтерактивні було б недоцільно. Буде цікаво і ефективно лише тоді, коли розумно поєднуються різні технології навчання. Все повинно бути спрямованим на студента, його рівень підготовки і сприйняття для того, щоб забезпечити його розвиток, активізувати творчі можливості.