Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, "XXІІ Міжнародний медичний конгрес студентів і молодих вчених", 23-25 квітня 2018 року

Розмір шрифту: 
Якість повітря навчальних приміщень медичного університету
Святослав Володимирович Войтович, Катерина Іванівна Мельник

Остання редакція: 2018-04-01

Аннотація


Актуальність: Непрямим показником антропогенного забруднення повітря приміщень при тривалому знаходженні у ньому людей є вуглекислий газ (СО2). Паралельно із його накопиченням у приміщеннях підвищуються температура та вологість і зростає вміст антропотоксинів – різноманітних газоподібних продуктів життєдіяльності людини, здатних викликати головний біль, пониження фізичної та розумової працездатності, тощо. Повітря вважається недоброякісним, якщо вміст СО2 у приміщенні перевищує 0,1%.

Мета: провести дослідження параметрів повітря навчальних аудиторій теоретичних кафедр Тернопільського державного медичного університету  імені І.Я. Горбачевського.

Матеріали та методи:  дослідження включало визначення  концентрації СО2, температури та вологості повітря за допомогою газоаналізатор AZ-77597. Вимірювання проводилися на початку та в кінці кожної пари у десяти різних аудиторіях протягом одного робочого дня.

Результати: було встановлено, що вміст СО2 впродовж усього дня був підвищений і навіть на початку 1-ї пари дорівнював в середньому 0,14 %. До кінця 1-го заняття концентрація газу зросла і становила майже 0,20 %. На початку 2-ї пари кількість СО2 становила в середньому 0,23 % і зросла до 0,30 % в кінці заняття. Під час перерви концентрація вуглекислоти незначно зменшувалася (до 0,28 %), але до завершення заняття зросла 0,35 %. У середньому рівень CO2 збільшувався на 34 %. Варто відмітити, що у аудиторіях, що провітрювалися, концентрація вуглекислотизростала лише на 10-15%. Також відмічалися незначне зростання температури та вологості – у середньому на 10-15 %, з поступовим наростанням до кінця дня.

Висновок: Проведені дослідження якості повітря у навчальних аудиторіях дають новий підхід для оцінки показників навколишнього середовища за допомогою портативних газоаналізаторів в умовах навчання та покращення його якості, що має колосальне значення для ефективності навчання.