Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, "XXІІ Міжнародний медичний конгрес студентів і молодих вчених", 23-25 квітня 2018 року

Розмір шрифту: 
ВПЛИВ КАЛЬЦІЮ ТА ВІТАМІНУ D НА СТАН ЗДОРОВ’Я ШКОЛЯРІВ
Людмила Русланівна Мостова

Остання редакція: 2018-03-21

Аннотація


Кальцій відіграє провідну роль у формуванні та підтриманні структури кісткової тканини, її постійному оновленні, належить до найважливіших елементів крові. Координування активності даного мікроелементу в крові тісно пов’язане з метаболізмом вітаміну D. Саме тому метою нашого дослідження було оцінити рівень добового вживання кальцію та вітаміну школярами. Проведено оцінку добового споживання кальцію та вітаміну D у 52 дітей молодшого шкільного віку (9-10 років) в умовах шкільного закладу за даними анкетування. Для встановлення добового вживання рівня кальцію серед 46,15 % хлопчиків та 53,85 % осіб жіночої статі застосовували особистий опитувальник, який включав набір продуктів харчування, які діти вживають впродовж доби та зміни соматичного статусу, що зазвичай пов’язані із недостатністю даного мікроелементну та вказаного вітаміну.  Всі обстежені були мешканцями міста Тернополя. Аналіз отриманих результатів дозволив встановити, що лише у 9,62 % дітей (в основному чоловічої статі) спостерігалось достатнє добове споживання кальцію з продуктами харчування (1358±83,30 мг/день) та тільки у 3,85 % - вітаміну D. В 90,38 % осіб добовий рівень кальцію, що надходив в організм з їжею становив лише (518,51±27,73) мг/день та  96,15 % школярів вживали вітаміну D не більше (121,8±10,12) МО/день.  Нераціональний харчовий раціон школярів обумовив появу порушень стану здоров’я дітей. Зокрема, в 40,38 % осіб спостерігалось порушення постави, у 57,69 % – випадіння волосся та ламкість нігтів (23,08 %), у 44,23 % дітей діагностовано карієс зубів, а в 17,31 % дітей були часті алергічні реакції.       Наявність порушення добового вживання кальцію та вітаміну D є підставою до корекції харчового раціону та комплексного дообстеження дітей шкільного віку з метою попередження дефіцитних станів.