Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Екстрена медична допомога в надзвичайних умовах, Зимовий чемпіонат бригад екстреної медичної допомоги

Розмір шрифту: 
РОЛЬ ТРЕНІНГОВИХ ЦЕНТРІВ У НАВЧАННІ НЕМЕДИЧНИХ ОСІБ
Олеся Миколаївна Бойцова

Остання редакція: 2019-02-04

Аннотація


Можливість вирішити проблему якісного оволодіння практичними навичками та командної роботи при наданні екстреної домедичної допомоги надає симуляційне навчання. Симуляційне навчання – це сучасна технологія набуття практичних навичок, умінь та знань, заснована на реалістичному моделюванні та імітації клінічної ситуації з використанням різноманітного сучасного навчального обладнання. Головними ознаками симуляційного навчання можна вважати:

ü наявність штучно створеного імітованого середовища для навчання;

ü можливість використання манекенів або статистів для повноти та реалістичності моделювання об’єкта в певній ситуації;

ü відпрацювання конкретних практичних навичок з використанням сучасної апаратури без завдання шкоди здоров’ю людини;

ü відпрацювання командної роботи в імітованій конкретній ситуації;

ü наявність досвідчених викладачів (інструкторів), які мають багатий досвід лікувальної та навчальної роботи.

На базі Запорізького державного медичного університету для проведення симуляційного навчання створений міжкафедральний тренінговий центр, який має сучасне оснащення. Згідно з наказом МОЗ України від 14.09.2018 р. №1688 «Про державне замовлення на підготовку і підвищення кваліфікації осіб з надання домедичної допомоги у 2018 році», з 22.10.2018 року у Запорізькому державному медичному університеті проводилась підготовка співробітників Національної поліції України в Запорізькій області за технологією симуляційного навчання.

Метою викладання навчальної програми «Перший на місці події» було оволодіння знанням, практичними навичками і вмінням надавати екстрену домедичну допомогу постраждалим при надзвичайних ситуаціях мирного часу та в умовах бойових дій особами, які не мають медичної освіти, але за своїми службовими обов'язками повинні надавати домедичну допомогу. Навчання проводилось у вигляді лекції та практичних занять на базі міжкафедрального тренінгового центру ЗДМУ. Для кращого засвоєння практичного матеріалу була застосована методика «ситуаційного занурення». Так, для опанування практичними навичками вилучення постраждалих з автомобіля при ДТП були використані фрагменти транспортних засобів. Для опанування практичними навичками проведення первинного медичного сортування постраждалих були підготовлені та задіяні студенти-статисти старших курсів ЗДМУ.

Для опанування практичними навичками надання домедичної допомоги при деяких критичних станах, проведення базової серцево-легеневої реанімації, фіксації шийного відділу хребта та  повної фіксації тулуба постраждалого, командної роботі та співпраці з іншими службами, були притягнуті фельдшера екстреної (швидкої) медичної допомоги.  Це дало змогу швидше та ефективніше оволодіти знаннями, практичними навичками і вміннями.

Висновки: симуляційне навчання надало можливість співробітникам Національної поліції за короткий термін оволодіти знаннями, практичними навичками і вміннями надання домедичної допомоги, командної взаємодії, співпраці з іншими службами.