Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Довкілля і здоров‘я, 27-28 квітня 2017 року

Розмір шрифту: 
АНАЛІЗ ЯКОСТІ ХАРЧУВАННЯ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИХ ЗАКЛАДАХ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Ю. Г. Дементьєв

Остання редакція: 2017-04-04

Аннотація


УДК 796.011.3

АНАЛІЗ ЯКОСТІ ХАРЧУВАННЯ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИХ ЗАКЛАДАХ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Ю.Г. Дементьєв1, О.М. Гаврилюк1, Л.А. Безрука1, О.В. Лотоцька2,

Г.А. Крицька2, О.М. Сопель2, Н.В. Голка2, О.Є. Федорів2

1ДУ «Тернопільський обласний лабораторний центр МОЗ України»

2ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет

імені І.Я. Горбачовського МОЗ України»

Обстеження навчально-виховних закладів (НВЗ) здійснювалися протягом 2016 року комісійно за участю фахівців лабораторних центрів та представників органів місцевого самоврядування. Всього проведено 406 обстежень, за результатами лабораторно-інструментальних досліджень порушення виявлено в 2,2% закладів.

В НВЗ області протягом року здійснювався лабораторно-інструментальний контроль за якістю харчування, а саме: страв на калорійність – 424, порушень виявлено 35 (8,2%);  продуктів на бактеріальну забрудненість – 457, порушень виявлено 10 (2,2%);  термічна обробка страв – 65, порушення не виявлено і  гігієнічних змивів – 3808, порушення виявлено 245 (6,4%).

Встановлено недостатнє забезпечення школярів гарячим і повноцінним харчуванням (81,5%), що в свою чергу призводить до недостатності білків, вітамінів та мікроелементів в організмі. Більшість дітей не отримують належного харчування і вдома. Це сприяє низькому імунітету, масовим гіповітамінозам, анеміям у школярів. Щорічно спостерігається збільшення дітей, хворих на гастрити, дуоденіти і виразки шлунка.

Все вищезазначене вказує на необхідність покращення матеріально-технічної бази НВЗ та організації харчування дітей. Навчально-виховні заклади повинні бути такими, де дитині, її батькам, суспільству гарантується збереження і зміцнення здоров’я маленького громадянина. Про виявлені відхилення за результатами лабораторно-інструментальних дослідженнях інформувались відповідальні особи (керівники закладів).


Повний текст: PDF