Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Довкілля і здоров‘я, 27-28 квітня 2017 року

Розмір шрифту: 
ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК 9-РІЧНИХ ШКОЛЯРІВ м. ЛЬВОВА
Віра Іларіонівна Федоріенко

Остання редакція: 2017-04-04

Аннотація


УДК: 613.955:616-053.5-071.3] (477.83)

ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК 9-РІЧНИХ ШКОЛЯРІВ м.ЛЬВОВА

В.І. Федоренко, Л.В. Риза, Л.М. Кіцула, Л.П. Козак

Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького

e-mail: lnmu.fedorenkov.i@gmail.com

Фізичний розвиток (ФР) належить до важливих критеріїв здоров'я дітей, характеризує особливості формування їхнього організму та дозволяє оцінити адаптаційні можливості організму дітей до впливу чинників довкілля.

Мета роботи: оцінити ФР 9-річних школярів м. Львова. Зріст, масу тіла (МТ), обвід грудної клітки (ОГК) визначено загальноприйнятими методами. У 2014 – 2015 роках обстежено 414 дітей (212 хлопчиків і 202 дівчаток). За  значеннями антропометричних показників складено шкали регресії. Установлено, що у 69,3 % дітей ФР був гармонійним. Поміж хлопчиків гармонійний ФР мали 72,6 % школярів, поміж дівчаток – 65,8 %. Дисгармонійний ФР спостерігали у 21,2 % учнів та 27,7 % учениць, різко дисгармонійний – у 6,1 % і 6,4 % відповідно. Зафіксовано більший відсоток дівчаток із відхиленнями ФР від гармонійного (34,2 %), ніж хлопчиків (27,4 %). У структурі відхилень ФР поміж усіх обстежених дітей найбільший відсоток виявлено дефіциту МТ І ступеня і зменшення ОГК І ступеня (45,6 %); дівчаток з цими відхиленнями – більше, ніж хлопчиків (50,7 % і 39,7 %). Проте, більше хлопчиків, ніж дівчаток мали надлишок МТ І ступеня і збільшення ОГК І ступеня (37,9 % та 30,4 %). Поміж школярів із різко дисгармонійним ФР виявлено більше дітей із надлишковою МТ ІІ ступеня та збільшенням ОГК ІІ ступеня, ніж із дефіцитом МТ ІІ ступеня та зменшенням ОГК ІІ ступеня.

Отже, гармонійний ФР мали більшість 9-річних школярів. Дисгармонійний і різко дисгармонійний ФР виявлено у більшості дівчаток, ніж хлопчиків унаслідок дефіциту МТ і ОГК.

 


Повний текст: PDF