Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Актуальні питання вищої медичної (фармацевтичної) освіти", 5-6 листопада 2020 року

Розмір шрифту: 
ДОСВІД МЕТОДИЧНОГО ТА ОРГАНІЗАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В УМОВАХ НАВЧАННЯ ІНТЕРНІВ КАФЕДРИ ТЕРАПІЇ І ГЕРІАТРІЇ У ТРЕНІНГОВИХ ЦЕНТРАХ
Оксана Василівна Давидович

Остання редакція: 2020-08-05

Аннотація


Вступ.Велике значення в період навчання в інтернатурі з фаху «Внутрішні хвороби» має засвоєння не лише теоретичних знань, а  і володіння практичними навичками, перелік яких надано в «Навчальному плані підготовки лікарів – інтернів».

Основна частина: З метою реального оволодіння практичними навичками НМАПО ім.П.Л.Шупика було відкрито тренінгів центр в якому інтерни перевіряють свої практичні вміння. Викладачі тренінгового центру складають розклад, згідно якого кожна група раз на тиждень приходить на заняття. Тренінговий клас оснащений манекенами, флаконами штучної крові, штативами, лицьовими масками, моделями ліктьових суглобів, комплектами інструкцій. Перед відпрацюванням практичної навички інтернам видається методична вказівка. Нижче наводиться приклад методичної вказівки  при оволодінні методики люмбальної пункції:

Лікар повинен мати з собою (стерильні рукавички, пункційну голку, вату, антисептик, пробірку, лідокаїн1% - 2 ml).

Обовязково заповнюється бланк згоди пацієнта на проведення маніпуляції.

Описано техніку проведення маніпуляції:

-         Визначається місце для люмбальної пункції на рівні L2 – L3 (у вглибленні  між хребцями).

-         Якщо пацієнту проводиться пункція лежачи на боці то зріз голки повинен  бути до гори;

-         Обробляються руки антисептиком, вдягаються стерильні рукавички;

-         Місце пункції обробляють двічі антисептиком колоподібними рухами з середини на зовні; Кожен раз кладучи використану вату в нестрильний лоток;

-         Зверху накладають стерильну пелюшку з отвором;

-         Проводять інльфільтраційну анестезію;

-         Асистент відкриває любмальну голку та подає її лікарю;

-         Лікар знімає ковпачок з голки та кладе в нестерильний лоток;

-         Вводять катетор в місце пункції повільно до відчуття провалу, голку підтягують та перевіряють витікання спиномозкової рідини;

-         Беруть ліквор на обстеження в стерильні пробірки;

-         Після взяття матеріалу катетер закривають голкою та повільно виймають;

-         На місце пункції накладають стерильний лейкопластр;

-         Хворому пропонують лягти на живіт та перебувати у такому положенні мінімум 2 години.

Інтерни  мають змогу оволодіти катетеризацією периферичних вен, методикою плевральної пункції, становлення шлункового зонда, проведення серцево – легеневої реанімації та ін.

Висновок: Добре володіння практичними навичками дозволяє лікареві надавати якісну медичну допомогу у невідкладних ситуаціях

Література.

1. Прокопчук А.І. До питаннявикористанняманекеніву медсестринськомунавчальномупроцесі. Матер. навч. -науковоїконференції «Інтеграціяукраїнськоїмедичноїосвіти в європейський та американськиймедичний про-стір»-15-16 травня 2006. – м. Тернопіль.-С.85-86.

2. КлігуненкоOM., Станін Д.М.,Сорокіна О.Ю, Кравець О.В. Досвід організації самостійної роботи лікарівінтернів при засвоєнні алгоритмів проведення інтен-сивної терапії та анестезіологічного забезпечення. Матер.науково-методич. конф. «Роль самостійноїроботиустановленнімайбутнього фахівця»-5-6 квітня 2004. —м.Тернопіль.-с.233-236

3. Скорая и неотложная медицинская помощь Подред. проф. И.С.Зозули, чл.-кор. НАН и АМНУ И.С. Чекмана — Киев.-Здоровье.-2002.-с.728