Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, Актуальні питання вищої медичної (фармацевтичної) освіти", 5-6 листопада 2020 року

Розмір шрифту: 
kachan44ik@gmail.com
Ольга Іванівна Бородавко, Ігор Сергійович Качан

Остання редакція: 2020-05-12

Аннотація


Вступ. Незалежно від спеціальності, кожен лікар у своїй практичній діяльності стикається із загрозливими життю станами. Тому, лікар-інтерн повинен володіти професійними навичками діагностики та надання екстреної медичної допомоги. Враховуючи, що серцево-судинні захворювання є найпоширенішими у світі та найчастішою причиною смерті, було прийнято рішення про проведення клінічного іспиту на післядипломному етапі, з основ ЕКГ, діагностики та лікування невідкладних станів у кардіології.

Основна частина. Перед закінченням терміну інтернатури для усіх лікарів-інтернів був проведений комплексний іспит з ЕКГ та алгоритмів надання невідкладної допомоги при найбільш поширених гострих захворювань у кардіології (порушення ритму та провідності, гострий коронарний синдром з елевацією та без елевації сегмента ST). Клінічний іспит складався з двох етапів. На першому – кожен лікар-інтерн мав записати та розшифрувати ЕКГ. Оцінювалася правильність накладання електродів, якість запису, інтерпретація основних характеристик. На другому етапі лікар-інтерн отримував дві ЕКГ з порушеннями, які вказані вище. Необхідно було діагностувати порушення та вказати алгоритм першої допомоги, згідно останніх рекомендацій. Виконання кожного з етапів іспиту, екзаменатори оцінювали у чек-листах, у балах від 1 до 3 (де 3 бали – все вірно, 2 бали – 1-2 помилки, 1 бал – понад 3 помилки та вказує на незарахований результат).

Висновки. Слід продовжити впровадження комплексного іспиту з основ ЕКГ та надання невідкладної допомоги у лікарів-інтернів, незалежно від спеціальності. Оцінювання в балах дозволяє справедливо оцінити складання клінічного екзамену.