Остання редакція: 2019-03-30
Аннотація
Богданець Ірина, Петренко Наталія
ОЦІНКА СОЦІАЛЬНО–ПСИХОЛОГІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ ДО УМОВ НАВЧАННЯ
Кафедра акушерства та гінекології № 2
Науковий керівник: к мед. наук, доц. Н. В. Петренко
ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»
м. Тернопіль, Україна
В сучасному світі формування конкурентно-спроможної та соціально успішної особистості є багатовекторним процесом і неможливим без здобуття освіти.
Метою дослідження було визначення ступеня соціально-психологічної адаптації дівчат-підлітків в умовах здобуття вищої освіти.
На базі Рокитнівського медичного училища проведено опитування 50 студентів (дівчат) віком 16-18 років щодо характеру особистості (опитуваньник Г.Айзенка), типу особистості (опитувальник К.Юнга) та рівня психо-соціальної адаптації (методика Роджерса-Даймонда).
Встановлено, що 37 (74,0%) студентів є екстравертами, а 13 (26,0%) – інтровертами.
Дослідження показало, що 5 (10,0%) студенток мають високі показники тривожності, 30 (60,0%) – середній рівень, а 15 (30,0%) – спокійні та врівноважені. 5 (10%) дівчат мають високий рівень фрустрації, 33 (66,0%) – середній рівень, а 12 (24,0%) – стійкі до невдач та не бояться труднощів. До агресії схильні 34 (68,0%) опитаних, тоді як 16 (32,0%) є спокійними та врівноваженими. Ригідність поведінки діагностовано у 41 (82,0%) студентки, причому у 4 (9,7%) із них вона сильно виражена.
Аналіз психо-соціальної адаптації показав, що 33 (78,6%) респондентам тяжко адаптуватися до соціальних змін. Серед 9 (21,4%) респондентів, які легко адаптувалися до нових соціальних більшість були екстравертами і лише 1 (2,4%) із них інтроверт.
Таким чином, молоді люди, які починають здобувати освіту, в силу вікових особливостей мають ще не до кінця сформований характер, психо-емоційні реакції та адаптаційні процеси. Тому їх психо-емоційна діяльність знаходиться в стані напруження. Більш легкі до адаптації екстраверти.