Open Conference Systems - Тернопільський Національний Медичний Університет, XXIII Міжнародний й медичний конгрес молодих вчених, 15-17 квітня 2019 року

Розмір шрифту: 
Навчання дітей з особливими потребами
Іванна Михайлівна Воробець, Діана Павлівна Бабій

Остання редакція: 2019-03-26

Аннотація


Воробець Іванна, Бабій Діана

Навчання дітей з особливими потребами

Циклова комісія акушерства, гінекології та педіатрії

Науковий керівник: методист, викладач вищої категорії Панасюк Г.П.

Приватний вищий навчальний заклад «Медичний коледж»

м. Тернопіль Україна

Актуальність теми: З 1 вересня 2017 року в Україні почав діяти закон про інклюзивну освіту.

Отже, діти з особливими освітніми потребами, тобто діти, які мають певні захворювання, матимуть змогу навчатися разом із звичайними дітьми у загальноосвітніх навчальних закладах.

Метою нашого дослідження було вивчення інклюзивної терапії та її впровадження в Україні.

Зміст роботи. За офіційними даними, вперше інклюзія впроваджувалася в Україні у 2001-2007 рр. МОН експериментально. Це був проект  під назвою «Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей з особливостями психофізичного розвитку шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах». За 6 років успіх цей проект отримав незначний.

Другим етапом експерименту був українсько-канадський проект «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні» , який тривав з 2008-го по 2012 роки. Після якого в загальноосвітніх школах нараховувалося більше 1 тисячі учнів з особливостями психофізичного розвитку.

Кількість дітей, які навчаються в інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів в 2016 році становить 2720 учнів, а після прийняття закону про інклюзивну освіту їхня кількість зросла на 53,6 %, і вже на початок 2018 року становить 4180 учнів.

Висновки:

На основі досліджень було встановлено, що за останні роки:

  • кількість дітей з особливими потребами, які навчаються в інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладах зростає;
  • кількість загальноосвітніх навчальних закладів, що мають можливість забезпечити інклюзивні класи для дітей з особливими потребами зростає;
  • кількість навчально-реабілітаційних центрів зростає;
  • кількість спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів та кількість учнів в них зменшується.